• AnuluWork #26117
    Ha visszaállna a régi rendszer, amit csak azért változtattak meg, mert a Ferrarinak volt egy jó éve és simán nyerte a VB-t, már megoldás lenne. A kötelező tankolás helyett kötelező gumicsere lenne, 8 versenyző helyett csak 6 kapna pontot, nem lenne bünti a motorhiba miatt, visszajönne a slick gumi, stb., stb.
    Az egy jól működő rendszer volt. Amikor megváltoztatták előtte csak 1988-ban volt egyértelmű fölényben valamelyik csapat. A megváltoztatás után tavaly a Ferrari - egy év "szorosabb" idény után - ismét utcahosszal nyerte a VB-t.
    Idén meg az egész semmire sem jó az egész, max. illúziót kelt olyan emberekben, mint a Palik, hogy milyen jó a VB, mekkora a küzdelem, holott nem küzdelem van, csak, hogy egyik csapat hogyan profitál a másik kudarcából. Nem megelőzik egymás versenyben, mint Alesi Sennát, vagy Hakkinen Schumachert, hanem a korábban ki kit ver át a boxban elv helyett, a ki kinek a hiábjából szerez pontot elv érvényes.

    Szarok a magyar versenyek - dögunalmasok, bezzeg régen -, unalmas az összes nagydíj, tönkretették Hockenheimet, majdnem végleg kiesett Spa, maradt 10 csapat, holott 1991-ben még prequalifikáció volt, az egyik gumigyárnak 3, a másiknak 7 csapata van. Mindegyik versenyző nagyképűen nyilatkozik, holott előtte nemrég még a Minardiban ücsörgött, vagy a bátyus gatyóját fogta, hogy mikor kerülök be én is? Némelyik visszavonult, hatalmas karriert befutott "sztár" utólag arról értekezik, hogy azok közül akikkel nem vagy alig versenyzett, ki mennyire jó. Némelyik csendesebbnek meg a sajtó ad a szájába mondatokat. Évek óta nincs kettőnél több világbajnok, csomó csapat még mindig azt hiszi, hogy ők szarják az autoversenyt és úgy is kezelik a FIA-t, mint a régi haverokat, holott a haverok már nem ugyanazok, és régóta elfelejtették őket. A haverok viszont nem veszik észre, hogy felettük is eljárt az idő, helyette öregurasan vagy hirtelen döntenek rosszul, ahelyett, hogy visszavonulnának és a fiatalokra bíznák az egészet. Az régi versenyzők többsége a régi hírnevéből él, mellette észre sem veszi, hogy már rég át kellett volna adniuk a volánt másoknak. Nincsenek csapatbulik a sok helyszín miatt, elviszik Kínába, Törökországba a F1-et, ahelyett, hogy átalakítanák a tradicionális európai versenyeket, mert mégis itt van a legtöbb rajongó. Eröltetnek olyan pályákat és országokat, ami kevés embernek jön be. Telezsúfolják a versenyzők programjait hülye feladatokkal, hogy reklámozzák a csapatot és az általa reklámozott terméket. idiótábbnál idiótább tévében vezettetnek velük szimulátort, persze tök feleslegesen. Tesztelni viszont nem hagyják őket, mert azzal jogosulatlan előnybe kerülnek pl. a Minardival. (Ki nem szarja le?!)

    Szóval van gond, de ha az "új" szabályok nem lennének, már rég kiegyensúlyozódott volna a F1, nem egymás kárából élnének a csapatok. Minden egyéb, ami most van, hogy Kimi megveri Alonsót, meg a Renault a legjobb csapat, csak illúzió. Kimi már rég vesztett, a Renault meg nem tartja meg előnyét a legjobb csapattal szemben a további futamok után.

    Változás - ha a gumiszabály marad, a tankolást nem váltja fel a gumicsere - nem lesz. Szvsz ha így folytatják egy élen haladó, kockáztatásra kényszerülő pilóta fog meghalni. Kimi, Montoya, Schumacher, ha a győzelme fog ezen múlni. Aztán majd megint jön a kapkodás, és továbbrondítják a F1-et ...