Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#25031
A Renault alakulatának versenyzője az első kanyarban összekoccant Ralf Schumacher Toyotájával, aminek eredményeképpen első vezetőszárnya leszakadt, így nem sokkal a rajtot követően már a boxba kellett hajtania, mellyel a mezőny végén találta magát.
Mivel a Hungaroringen az előzés szinte lehetetlen, a spanyol pilóta nagyon nehéz helyzetben találta magát, mivel még a Jordan és a Minardi versenyzőivel is meggyűlt a baja, mikor őket kellett megelőznie.
Alonso a mai teljesítményével 26 pontos előnnyel rendelkezik legnagyobb riválisa, Kimi Raikkönen előtt, aki a mai versenyt főlényesen nyerte, míg már csak 6 futam van hátra az idei szezonból.
„Minden esélyünk a pontszerző helyekre elszállt, mikor az első kanyarban elvesztettem első légterelőmet.” – mondta Alonso a spanyol Telecinco hálózatnak a verseny után. „Nagyon, de nagyon balszerencsés voltam ebben az incidensben.”
„A rajt mindig nehéz Ralf mellől, hiszen ő egy olyan versenyző, aki igazán nagy meglepetésekre képes a manővereivel, azonban tudtuk, hogy nem lesz könnyű a rajt, ami végül be is igazolódott.”
„Néha megtörténik az ilyen velem, néha megtörténik az ilyen Kimivel, és nem csak Kimivel, ahogy azt az emberek mindig mondani szokták.”
Alonso azt is bevallotta, hogy a balesetét követően az volt a fő célja, hogy minél előkelőbb helyen végezzen, hogy a három hét múlva megrendezésre kerülő Török Nagydíjon a lehető legjobb helyről kezdhesse meg az időmérő edzést.
„Az incidens után úgy gondolom, hogy több kisebb aerodinamikai elem megsérült az autómon, és talán a fenéklemez is kapott valamilyen fajta ütést, így már a köridők nem voltak olyan jók.” – tette hozzá.
„Úgy döntöttem, hogy csak utazok, és alacsony fordulatokat használok, mert tudtam, hogy Törökországban az időmérő edzés fontos lesz, így a 11. hely jobb, mint az utolsó.”