• Punker
    #22322
    "Whiting szerint a csapatok megtehetnék, hogy a verseny közben rendszeresen kimennek kerékcserére - feltéve, hogy kizárólag biztonsági okokból folyamodnak ehhez a megoldáshoz.
    Az FIA elvetette a felépítendő sikán ötletét is, mondván: "Megváltoztatni a pálya vonalvezetését azért, hogy jobb teljesítményhez segítsünk olyan csapatokat, amelyek nem a megfelelő eszközökkel érkeztek a versenyre, egyrészt ellenkezne a szabályokkal, másrészt igazságtalan lenne azokkal szemben, akik használható gumikat hoztak."
    A csapatok közül egyedül a Ferrari ellenzi kategorikusan a sikán felépítését. Miután azonban tárgyalt a másik kilenc istálló vezetőjével, Bernie Ecclestone ultimátum elé állította a Ferrarit: vagy elfogadják a lassítót, vagy nem világbajnoki státusszal rendezik meg az USA Nagydíjat - tehát a verseny eredménye nem számítana bele a pontversenybe.
    A Ferrarinál erre azt mondták, őket nem érdekli a lassító, és a döntést nem a csapatoknak, hanem az FIA-nek kell meghoznia.
    Fél órával a rajt előtt a kilenc csapat kijelentette: ha nem iktatják be a sikánt, fel sem állnak a rajtrácsra. A Ferrari autói viszont már el is hagyták a boxutcát.
    Az eset miatt a Michelin később még büntetést is kaphat a Sportkódex 151. paragrafusának megszegése címén."