Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#20376
Persze önjelőlt Hoover-ként látható, hogy a Ferrari hogy manipulálja az FIA-t. :(
Ez már Paul Stoddart-szintű sárdobálás szvsz...
pl. Stoddart szerint:
"..A szerződés ugyan titkos, de az üzletember ennek ellenére nyíltan beszélt az eddig ismeretlen részletekről, sőt a legújabb Forma-1-es pletykára is kitért. Felmerült, hogy a 2005-ös szezon szabályváltoztatásait valójában nem is a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA), hanem a Ferrari munkatársai írták..."
forrás
Kicsit olvasgatva meg mit nem látunk?
"..A Michelin több olyan javaslattal is előállt, amelyek a Forma-1-es autók sebességének csökkentésére irányulnak.
- Egyre többen hangozatják a Forma-1-ben, hogy az autók túl gyorsak. A sebesség csökkentése érdekében a versenysorozat egyik gumiszállítója is javaslatokkal állt elő. A legfőbb cél a kanyarsebesség és a költségek csökkentése, valamint a verseny látványosságának növelése.
Négy javaslattal állt elő a Michelin, amelyek 2005-től akár bevezetésre is kerülhetnének:
* Egy garnitúra abroncs legyen használható az edzésen és az egész versenyen
* Versenyhétvégenként kettő-négy garnitúra száraz abroncs minden pilótának, egy vagy két specifikációban
* Ugyanolyan specifikációjú elsődleges és ugyanolyan specifikációjú választható abroncs minden csapatnak
* Csapatonként hat garnitúra abroncs minden egyes tesztnapra (a FIA és a csapatvezetők által is szorgalmazott F1-es szezon alatti tesztek nagymértékű csökkentésére tett javaslatoknak megfelelően).
Pierre Dupasquier a Michelin Versenysport Igazgatója szerint a javaslatok mind alkalmasak az FIA törekvéseinek megvalósítására: "Először is, keményebb keveréket kell használnunk ahhoz, hogy az abroncsok tovább tartsanak, így kisebb lesz a tapadásuk, a sebesség pedig csökken. Ezen felül a költségek jelentős csökkenéséhez a tesztek számát is korlátozni kell. Ha kevesebb abroncsot szállítunk, a tesztek költsége is tovább csökken. A keményebb abroncsok kevesebb abroncsdarabot hagynak az aszfalton, így a koszos pálya már a múlté, az előzések száma emelkedik és ez az, amit a F1 világában mindannyian szeretnénk."
forrás
Nahát hogy szinte pontról-pontra bevezetésre kerültek...
De biztos Ferrari mérnökök hozták a szabálymódosításokat, szeretik a kihívásokat.
Villeneuve is ráhajtott a vonalra, körökkel hamarabb, csak valszeg az nem érdekes..
De nem is ezért akartam írni, hanem:
itt fent van az Alonso-Webber, Heidfeld-Alonso, meg pár esemény avi-ban
(thxa Flashcash)