Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#178968
Eleve elcsalták az egész évet azzal hogy beszívatták a Mercedes-t a padlólemezzel, ha az nincs akkor nincs semmi.
Aztán elcsalták az utolsó futamot.
Ennyi. Igan Max már régen bajnok lehetett volna ha ez meg az van, de nincs ha..
Viszont van egy ilyen:
https://gphirek.origo.hu/f1/20211228-f1-az-f1-vbcimrol-donto-fogonosza-lett-belole-de-valoban-mindenrol-michael-masi-tehet.html
"
Hogy miért változtatta meg hirtelen a döntését a versenyigazgató, azt egyelőre csak találgatni lehet, és talán soha nem is derül ki. Lévén az Abu-dzabi Nagydíj után elmaradt Masival a szokásos újságírói kérdezz-felelek, mindössze az FIA Mercedes óvásának elutasítására adott hivatalos magyarázatát olvashattuk, amelyben csupán annyi állt a döntés hátteréről, hogy Masi szerint a sportszabályzatban a lekörözöttek elengedéséről szóló pont célja az, hogy eltávolítsa azokat a pilótákat, akik bezavarhatnak az élen állók csatájába.
A probléma ezzel csak az, hogy a szabály szövegében ilyesmiről nincs szó, és a fentebb taglaltak miatt aligha véletlen, hogy az az összes lekörözött pilóta körvisszavételét írja elő.
Masi a kavarodást ráadásul megfejelte azzal, hogy miután az utolsó előtti körben adott utasítást a Hamilton és Verstappen közötti öt autó körvisszavételére, a kör végén kénytelen volt a bokszba hívni a biztonsági autót ahhoz, hogy legyen még egy környi verseny,miközben a szabály világosan kimondja, hogy ezt leghamarabb a lekörözöttek elengedése utáni kör végén tehette volna csak meg.
Hogy milyen kevésen múlt, hogy Hamilton vereségét a puszta véletlen számlájára írja mindenki? A válasz az, hogy nagyon. A biztonsági autó szükségességét ugyanis senki sem vitatta, mint ahogyan az is benne van a pakliban, hogy egy ilyen esemény az egyik pilótát hátrányba hozza. Ami nincs benne, hogy a versenyigazgató saját hatáskörben szabadon értelmezi a szabályokat, és mindent az őt vezérlő, "a futamot csak versennyel lehet befejezni" irányelvnek alárendelve, a szabályokat figyelmen kívül hagyva cselekszik.
...
Jobban belegondolva pedig miért is kellene bárkit hátrányba, avagy előnybe hozni azért, hogy csatát láthassunk az első helyért, még ha az éppen a világbajnoki címért zajlik is.
Hiszen egy ilyen döntés többszörösen diszkriminál. Először is van, akinek megadja az esélyt arra, hogy az újraindítás után azonnal támadja az előtte haladót, míg másnak (jelen esetben például a harmadik helyen autózó Carlos Sainznak) nem, hiszen lesz olyan, aki előtt ott marad egy vagy több lekörözött autó. Másodsorban pedig a lekörözöttekkel szemben sem igazságos, hiszen aki például addig csatában volt az előtte haladó egy vagy több pilótával, hirtelen körhátrányban találja magát velük szemben, hiszen míg ők visszavehették a körüket, neki ez már nem volt engedélyezett.
Utólag nem volt ugyan jelentősége, de a 12. helyen célba érő Daniel Ricciardóval például pont utóbbi történt.Nem kizárt, hogy az ausztrál pilóta pontot szerezhetett volna, hiszen friss lágy gumikon várta az új rajtot, miközben előtte Vettel több mint 30 körös kemény, Leclerc 20 körös közepes, Ocon 40 körös kemény, Alonso közel 20 körös közepes gumin volt, és még Norrisszal szemben is négy kör és egy keveréknyi gumielőnye volt. Közülük, ha csak két versenyzőt megelőz az utolsó körben, már pontot szerez, így azonban Masi egy tollvonással eltüntette és lőtávolon kívülre helyezte előle az összes ellenfelét. De legalább páholyból nézhette Hamilton és Verstappen párharcát...
"