Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
HuHam #178951 Vannak akik először az 'ítéletet' hozzák meg, és utána csak keresik az argumenseket, valami eseményeket amik arra utalnak hogy pld. valaki vétett valamit - és akkor nekik van igazuk. Ez jellemző persze a szurkolói magatartásra is.
Tehát, ami pld. itten folyik éveken át sokak fejében és írásaiban a következő, röviden: van egy 'feka' (sokszor ez a szó volt használva), aki rengeteg versenyt nyert. De nem azért mert olyan nagyon jó versenyző. Azért mert 'rakétában' versenyzik. Mert a csapata csal. Mert 'sose böntetik' ...Néha konkrét példákkal alátámasztva.
Na most nézzük hogy ugyanez az 'ítélkezés' hogyan is nézne ki a másik 7-szeres esetében:
Az első címet csak azért nyerte mert Senna meghalt, a csapatot egy csaló vezette (aki ki is lett később tiltva az F1-ből), na meg az utolsó versenyen kilökte .... Ehhez hozzá tenném, egyes ismerőseim 1994 Imola után egyenesen az emlegetett csapatvezetőt tartották a halálos baleset megszervezőjének.
Aztán jött az 5 egymásutáni cím egy élcsapatban, ahol világosan és nem titkoltan ő volt az aki előnyben volt a másik versenyzővel szemben. Na igen, azzal a rakétával. kipörgésgátlóval. stb ... - mondhatnánk ...
És akik nem szeretik, persze kifelejtik a pozitív dolgokat - csapattal való együttműködés, maximális győzelem akarás, mindazzal ami hozzá jár és kell, stb ...
Ez az amit az egész gumiteszt csalás esethez hozzátehetek még.
Az autó szerepe az F1-ben:
1990 körül a McLaren és a Williams voltak a legerősebb csapatok. A Ferrari pld. elég halvány volt akkor. Ha jól emlékszem a McLaren 1989-ben 15-öt nyert 16-ból. És pár évvel később jött a Williams dominancia - 1992 - Mansell VB már a Hungaroringen.
És amiket az okozott - Mansell átmegy Amerikába (vsz. a túl nagy fizetés igény miatt) . Prost a helyére. A Honda meg vissza Japánba :-) A McLaren a Cosworth-al még gyengébb lett. De Senna még úgy is elég jól teljesít.
1994 - új szabályok - megtörni a Williams dominanciát ? Az eredmény - A Williams valahogy nemolyan szabil a pályán, pld. De Sennának volt pechje is az első pár versenyen, maga is hibázott Brazilban.
Viszont a Williams visszajött az élre 1986-7 ben. Aztán a McLaren is, persze nem Cosworth motorral ...
Régi vélemény, hogy az F1-ben az autó a 90%. a vezető meg a többi. Persze, ez átlag. Pályafüggő. Nedvességfüggő ...
De volt-e olyan, hogy egy élcsapat valaha is egy mondjuk Latifi vagy Mazepin szintű versenyzott alkalmazott ? Nem, tőlük sokkal jobbakat sem. Vagyis ne csodálkozzunk a sokszori dominanciákon - általában a legjobbak ülnek a legjobb technikában.
BUÉK, igazi F1 hívek :-)