Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
HuHam #178535 Igen, a Mercedes irányítása jobban is kezelhette volna ... Viszont, Ham nem bírt rögtön kiállni amikor bejött a SC fázis. A következő körben meg bukta volna az első helyet. Erre még jött az egész lekörözötekkel való baromság ...
Ami a Verstappen manővereket, azok büntetését illeti: nézzük a 4 talán legtöbbet emlegetett helyzetet:
Silverstone - némi Max jobbra-balra után Ham beszúrt mellé jobbról, és a kanyar előtt gyorsabb is volt, már kb. egy vonalba kerültek a kanyar elején - Max nagyon késő fékezés, és mindamellett hogy volt helye bőven bumm, neki Hamnak. Ez a legjobb esetben is versenybaleset volt - mondom hogy ma néztem több szögből is. Itt vesztett 18-19 pontot.
Monza - ez sima Verstappen nekimenés volt, amit még Masi bandája sem háríthatott el, és volt is valami 5 rajthely bünti . Viszont Ham faraghatott volna 7 pontot . Annyit megért Maxnak.
Brazil - itt már magasabb szintre vitte - elfékezés volt, nem szándékos leterelés illetve ötküzés (lehetett volna ha a másik ...) . Semmi bünti,
És a bünti jár akkor is ha nem volt szándékos - amit persze nagyon kevesen vettek be.
A versenyzők nagy része feltette a kérdést - ezt most akkor szabad ?
Abu Dhabi - kb. ua. mint Brazil, de Hamnak volt bőven hova menekülni, és jól le is vágta a kanyart. Ha az miatt mondjuk büntetik, vagy helyátadásra kötelezik, kitört volna a balhé . Igen, az élet, fizika legalapvetőbb törvénye a hatás-ellenhatás.
De sajna, ez a bürokráciával nem működik. És lőn egy idióta versenybefejezés, ahol a lassabb nyert. Mert ez már nem F1, hanem kezd amcsi gagyaság lenni - vannak ottan olyan versenyek, ahol kötelező a SC, hogy összepaszírozzák őket, mert úgy izgalmasabb ... De hol van a verseny, az előny kiépítés, gumitaktika, stb ?