• AnuluWork #177836
    Nem feltétlenül. Tételezzük fel, hogy semmi extra trükk nincs a Mercinél, csak máshogy gondolkodnak.

    Egy motornak ugye x számú nagydíjat kell kibírnia. Ezért kímélik, nem hajtják túl, bla, bla.

    A Mercedes viszont az idei VB címért bevállalhatta, hogy úgy tekeri fel a motort Hamiltonnál, hogy ugyan semmiképpen nem bírná ki az X számú nagydíjat, viszont cserébe egy versenyen legyen sokkal gyorsabb, mint a többieké, még úgy is, hogy kockáztatnak, hogy gond lehet vele. Vsz a sok motorcsere annyi volt, hogy végigtesztelték másoknál, pl. Bottasnál, Russellnél, stb. és eljutottak ahhoz a koncepcióhoz, hogy Hamilton motorja ugyan nem bírná ki a kötelező számú nagydíjat, viszont, még motorcserével is simán feljön utolsó helyről is, mert Interlagostól csak gyors pályák vannak. Így nyernék meg a legvégét. Hogy ne legyen feltűnő, így tippre csak Hamiltonnál van ilyen, a többieknél meg csak gyorstesztelhették az egész ötletet, ezért volt a sok mercis motorcsere az utóbbi időben, mire kialakult a mostani verzió, vagyis ez a baromira erős, de ahogy látszik cserélendő változat. Papíron nem nyúltak hozzá, de teljesítményileg máshogy működtetik. Míg más a hátsó szárnyaknál keresgéli a trükköt, ami akár lehet is, csak ugye be kellene bizonyítani, addig a Merci a motort állítja be Hamiltonnál máshogy. Ha kérdés merül fel, első lépésben jönnek azzal, nézzék csak meg, tök ugyanolyan, mint Russellé. Legalábbis Bottas motorja. Viszont, ha Hamiltonét néznék, ez már nem biztos, hogy ugyanígy lenne!

    Kb. ugyanazt csinálja a Mercedes, mint a 90es-2000es évek végén/elején. Nagyobb teljesítmény, cserébe a megbízhatatlansági tényező jóval magasabb, mint a többiek motorjánál, akik már most arra fejlesztenek, hogy akár 11 nagydíjat kibírjon az erőforrás, ahogy 2024től (?) megkövetelnék! Annyira jó autót épített idén a RB, hogy pl. Hondáéknál ez eszükbe se jutott, vagy ha igen, elvetették amit a Mercedes csinál.

    A Mercinél viszont vsz felfogták, hogy annyira erős az RB idén, hogy nem képesek máshogy megverni. Ez látszott a legelejétől. Ha nincs Silverstone és a Hungaroring, nem lenne semmilyen trükk, hisz ez vsz csak nagyon gyors pályákon jön ki. Mellé persze ki tudja mit umburdáltak még a hátsó szárnnyal, max. lebuknak v. sem, de motorerőbe nem lehet belekötni. Jelenleg főleg a motorerő az, ami durva.

    A Honda ebbe nem ment volna bele, Japánok, nem rövid távra, hanem hosszútávra terveznek. A Mercedes viszont így trükközhet. Sajnos, ebben nem feltétlenül van csalás, sőt, nincs, a büntiket megkapták érte, viszont a Monza, Interlagos és az elkövetkező új ill. átépített pályákon a kipöckölt 30+ pont RB előny leradírozása után ez sima opció nekik.

    Biztos vagyok benne, ha a verseny után elvinné a FIA a motort amit bármelyik Mercedes használ, bármelyik csapat, vsz kibírná a minimálisat amit megkövetelnek egy motortól a teszten. Ha viszont Hamilton motorját vinné el, közvetlenül a verseny után, tuti nem bírna ki másfél versenynél többet. Ez sima egoizmus. Nehogymár legyőzzék őket holmi visszavonuló Hondák! :D

    Viszont benne van a műszaki probléma esélye, és amilyen módon ismétlődik a történelem, szerintem utolsó nagydíjon egy műszaki probléma fogja kinyírni őket.

    Bottast még a jó SCkre rá lehetett fogni, de Hamiltont már nem.

    Szvsz, max. akkor tudott volna a RB valamit kezdeni Hamiltonnal, ha a kiszorítás után keményről akár a leglágyabbra is váltanak. Bottast befogták volna, lehetett volna egy SC is, és akkor Hamiltont is meg tudták volna verni. Mert egyébként mindent jól csináltak, csak túl konzervatívan. A kerékcseréjük rendben volt, a tempójuk szintén, viszont várható volt, hogy Hamilton el fog menni. Mivel a 2. hely biztos volt egy jó gumicserével, meg lett volna a FL, és akár az első hely is, ha Hamilton nem megy ki, ha jön egy SC. Az biztos, hogy az interlagosi +10s lemaradás egy újabb kerékcserével is biztos lett volna, de legalább nem kellett volna kímélni a gumikat, és akár még csatázhatott is volna Verstappen Hamiltonnal.

    Na mindegy. A hétvégén úgyis kiderül, hogy mi a helyzet. Ha meglepő módon motorcseréje lenne Hamiltonnak, akkor ha csak műszaki problémája nem lesz a legutolsón, behúzza az idei VB címet is. Jövőre meg még Russel is ott lesz neki problémának, viszont, ő lesz minden idők legeredményesebb F1es versenyzője.
    Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2021.11.17. 12:18:01