Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#177697
Konkrét értéket nem mérnek, nem is lehet azzal az eszközzel, azt csak Wolff találta ki, hogy sajnáltassa magukat. Viszont nagyon alaposan végezték az ellenörzést. Hibás mérés vagy csalás kizárva.
"When DRS is activated, which raises the upper element of the wing to a flatter position, the gap must be between 10mm and 85mm. The maximum gap is measured, in accordance with TD/011-19, by pushing an 85mm gauge against the gap with a maximum load of 10N (ten newtons.) If the gauge goes through then the car has failed the test. In this case, the gauge would not pass through at the inner section of the wing, but did at the outer section of the wing. This test was repeated four times with two different gauges, once being done in the presence of the Stewards and representatives of the Competitor."
Ahogy írják csak annyi a feltétel, hogy ne csússzon át az eszköz, ha átmegy szabálytalan.