Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#177468
Igen, erről volt szó.
Lehet nem jött át amit írtam, itt nem az a lényeg hogy a Pirelli tesztel, hanem hogy alapvetően változnak meg az autók. Mondok egy példát:
Ugye most zárult le nemrég a Pirelli 18colos gumijának a tesztelése az idei autókkal, az Alpine volt az utolsó csapat akivel teszteltek.
Szerinted bármit is tudnak majd hasznosítani a csapatok? Vakon tesztelve totál más autóval, és totál eltérő felni mérettel?
..na és ez szinte semmi a hibridre váltás előtti és utáni autók közti változáshoz..
Amikor azt állítod hogy a 2013-s autóval tesztelt 2014-s gumik szintén vakon tesztelve bárminemű hasznos infót szolgáltattak, akkor mi különbséget látsz az ugyan úgy 2013-ban de szabályosan 2010-s autóval tesztelt másik két csapat által szerzett információk között?? ..talán emlékszel még a 2014-s cikkekre amik azt taglalták hogy milyen lassú lett az F1.
2014-re +48kg tömeggel mentek az autók, úgy tartják 1kg+ az 0.035sec. körönként, azaz a tömeg okán 1.7 másodpercet lassultak az autók
..pláne hogy nem is tudták tartani az ideális határt, szinte minden autó nehezebb volt az első évben..
DE:
2.4 V8 szívó helyett 1.6 V6 turbó erőforrásra váltottak, megváltozott a gázelvét/motorfék/fékező hatás az ERS beépülésével és az ehhez kapcsolodó FIA által bevezetett automatikus fékerőelosztással. Megváltozott az erőleadás, a teljesítménygörbe a turbó megjelenésével, ..ráadásul 2014-ben még nem tudták kellő hatékkonysággal előpörgetni az MGU-H-val hogy ne legyen turbó lag mert nem volt még annyi +energia... még ki sem tartott a teljes körön a visszanyert energia. Megszüntették a Coanda kipuffogót, rövidebb lett az első szárny, újra lejjebb került az autók orra, bekerült a gyűrődőzóna a monocogue-ban..stb-stb
Mi jelentősége van szerinted hogy ezt most 2010, vagy 2013-s autóval tesztelik amikor ennyire alapvetően megváltozik az autó??!
"“Tegnap éjjel hallottunk a tesztről. Azt hiszem, pillanatnyilag zavaros, hogy a szerződések alapján mit engednek a szabályok és mit nem, úgyhogy tisztázni kell a kérdést, tisztázásért is folyamodunk (az FIA-hoz). Megértem, hogy a Pirelli szeretné tesztelni a gumijait, hiszen nyilvánvalóan gondjaik vannak, az viszont elkeserítő, hogy ezt nem átláthatóan végezték. Háromnapos teszt keretében egy aktuális autón próbáltak ki olyan gumikat, amiket a következő futamtól használunk – lehet csűrni-csavarni, de ez bizony tesztelés” – nyilatkozta a Red Bull főnöke, Christian Horner.
A kérdésre, hogy szerinte előnye származott-e a Mercedesnek a tesztből, így felelt: “Nos, az ő két autójuk van az első sorban, nyilván nem ártott nekik…”
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery azt állította, hogy a tesztelés teljesen szabályos volt, a Mercedesnek pedig nem származhatott előnye a barcelonai munkából:
“A legkevésbé sem, ugyanis a tesztnek semmilyen relevanciája nem volt mostanra. Az pedig teljesen szabályos és normális, hogy bármelyik csapattal tesztelhetünk 1000 km-t. A rali-világbajnokságban is ugyanez van a szerződésünkben. Tesztelhetünk aktuális autóval is. Korábban már csináltuk ezt egy másik (F1-es) csapattal is, most pedig egy újabbat kértünk fel.”
“Igazából elsősorban a jövő évi megoldásokon dolgoztunk, a Mercedesszel pedig nem is közöltük, hogy mit tesztelünk. 90 százalékban a jövő évről szólt ez, csak az utolsó pillanatban került bele egy kis idei munka is.”
Mi lesz a következő, Hamitlon csak beleült a Schumacher által kifejlesztett jóba???!
Utoljára szerkesztette: b-type, 2021.11.01. 08:13:04