Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#176917
Valóban nem változtatod az álláspontod, ha ökörségeket is írsz, azt legalább konzekvensen teszed 
"ÉS elvileg minden fejlödött az évek alatt és mégis azt látjuk, hogy a kocsik alkatrészein sportolni kell , hogy versenyezzenek és nem képesek menni esőben és folyamatosan kell a pályákat átalakitani modositani a szabályokon ."
Ez a mesterséges "spórolás" nekem sem kedvencem, mert nem hiszek abban, hogy betartják, hogy be lehet tartatni azt, hogy ne dolgozzanak külsősök, vagy egyéb módon ne csináljanak fejlesztőmunkát, ami "láthatatlan" a budget cap és az ezt ellenőrizni hivatott entitások számára.
"És , hogy a biztonságra is kitérjek, igen a Halo bevezetése ota volt pár baleset, de Grosjean kivételével a többi akkor is tulélhető lett volna ha nincs ."
Értem, tehát Grosjean mehetett volna a levesbe, megérte volna azt a pár év halo nélküliséget.
"Attól meg semmi biztonsági eszköz nem fogja megvédeni a pilótát ha egy hatalmas balesetnél a nagy lassulás miatt a belső szervei sérülnek, az ellen nem tudnak mit tenni,"
De, pontosan a pályák, a bukóterek átalakításával tudják csökkenteni egy ilyen esetnek a kockázatát. Amúgy melyik F1 pilóta halt meg vagy szerzett maradandó sérülést ilyen típusú balesetben?
"Kubica hatalmas utközésénél sem volt mégismeguszta komoly baj nélkül."
Azért úszta meg, mert sok egyéb passzív biztonsági fejlesztést csináltak addigra már. A 80-as évek autóival nem biztos, hogy megúszta volna.
"az közel 300 verseny és az alatt 1 halálos baleset 0,3%os arány"
OK, tehát ez már elég jó arány ahhoz, hogy hátradőljenek és kijelentsék: több tennivaló a biztonság terén nincs és nem is lesz (a következő halálos balesetig legalábbis).
Azért nem értem ezt a hozzáálást, mert ott van pl. a repülés, amit - azt gondoltam - szintén kedvelsz. Ott is rengeteg, sokszor feleslegesnek tűnő procedúrát, biztonsági szabályt kell betartani, mégis történnek balesetek (halálosak is), amik után mindig vizsgálják, mit lehetne még tenni annak érdekében, hogy még ennyi se legyen.
"És , hogy tisztán láss és azt várnám el az F1től ami volt régen. Hogy a kocsikat versenyrol versenyre lehessen fejleszteni szabadon és legyenek tesztnapok a szezon közbe, a versenyen,meg ne kelljen sporolni semmin, hanem azt amit bir a pilota és a technika"

Bizony ez jó lenne, ebben egyetértünk, csak ez soha többé nem lesz már, teljesen felesleges minden második HSZ-ben ezen siránkozni.