• b-type
    #176461
    Na persze, és Hakkinen véleményére mit mondasz, és Alonso?
    Kicsinyes dolog ezzel lesöpörni hogy persze mert Hamilton drukker.

    Persze az, de qva könnyű úgy villogni hogy majd a másik elveszi, majd lemegy a pályáról, én odateszem azt kész. Volt már erről szó..:

    Generációk háborúja

    Vélekedni a kérdésről tehát így is és úgy is lehet, az viszont egyre nyilvánvalóbbnak tűnik, hogy itt generációs problémáról (vagy legalábbis különbségekről – ez is nézőpont kérdése csupán) van szó. Maga Verstappen is megemlítette, hogy ez a fajta védekezési stílus „a versenyzés egy újfajta módja, amit csak meg kell szokni.”

    Idősebb társai szerint viszont inkább le kell törni. Mert miközben Verstappen talán újítónak tekinti magát, több ellenfele inkább csak a régi rendre fittyet hányó öntörvényű kölyöknek. „A fiatalok még mindig úgy vezetnek, mintha gokartoznának. Viszont ami azokkal a kis gépekkel lehetséges, az autókkal, háromszázas tempó fölött már nem megy” – mutatott rá a kemény versenyzést amúgy nagyon is pártoló Nico Hülkenberg.

    Az FIA hétvégi versenyzőbírája, Mark Blundell is így látja ezt. „Én magánemberként mondom ezt, nem versenyzőbíróként: ezt a fajta rossz szokást egyes fiatal versenyzők hozták magukkal, akik nem is olyan régen még a gokartban ültek. Az idősebbek ezt nem csinálják. Ők tisztában vannak a következményekkel” – mutatott rá brit ex-F1-es.

    ..

    A Red Bull fiatal titánja számára persze bizonyára nem szokatlan az ilyen helyzet, hiszen a szezon során többen is panaszkodtak már agresszív, a szabályosság határait súroló manőverei, leginkább védekezései miatt. A legutóbbi futam is egy ilyen vitás megmozdulással ért véget, amikor Lewis Hamilton előtt zárta be az ajtót az utolsó pillanatban, már fékezés közben irányt váltva - a versenybírók azonban nem találták büntetendőnek a manővert.

    Ennek hatására is a pénteki versenyzői eligazításon Verstappen volt az egyik fő téma, hiszen az Auto Motor und Sport értesülései szerint Hamilton, Sebastian Vettel és Romain Grosjean is felszólalt, és azt a javaslatot tárták Charlie Whiting versenyigazgató elé, hogy az FIA vezessen be egy új szabályt, amelyben a telemetriai adatok alapján felügyelnék a fékezés alatti irányváltásokat, és minden esetben szankcionálnának az ilyen vétségekért.

    Egyelőre nincs hír arról, hogy Whiting elfogadta volna az ötletet a változtatásra, pedig a pilóták többsége ebben az ügyben most tényleg egy oldalra állt. Egy meg nem nevezett csapatfőnök úgy értesült, hogy még Kimi Raikkönen is felszólalt, és egy háromperces monológot is elmondott a témában, ami jelzi, hogy a hagyományosan szótlan finn is komoly problémaként tekint az ügyre - annál is inkább, hiszen ő is többször belekóstolhatott már Verstappen stílusába a pályán.