• b-type
    #176045
    Már hogyne lett volna?
    Ez már jó ideje tart:

    A vezető versenymérnök mellett Szafnauer is kiemelte, hogy lehetetlen helyzetbe kerültek, hiszen a hatályos regulák értelmében esélyük sincs a koncepcióváltásra.

    „Huszonnégy éve vagyok a sportágban, de nem emlékszem arra, hogy lett volna olyan, hogy homologizálnunk kellett volna felfüggesztést, mint most a koronavírus-járvány okán hozott szabályok miatt. Csak akkor változtathattál volna, ha a zsetonjaidat a felfüggesztés módosítására költötted volna el. Szóval most hiába akarnánk 150 milliméterrel feljebb vinni a gép hátulját, egyszerűen nem tehetjük meg" – magyarázta a csapatfőnök, aki a Racefansnak azt is elárulta, a bevezetett szabályváltoztatás még a szavazáson sem ment volna át, ha minden normális keretek között zajlik.

    „Sosem volt igazi szavazás, egyedül a műszaki albizottság vett részt egy indikatív szavazáson, amelyen valamennyi technikai igazgató leadhatta a voksát, és három csapat szavazott a szabályváltoztatás ellen. Emlékezzünk, összesen két olyan alakulat van, amely kevésbé előredöntött koncepciót használ, szóval még az egyik olyan istálló is a módosítás ellen volt, amelyik erősen előredöntött filozófiát követ. Szóval ez egyáltalán nem volt egyhangú döntés (a kései szabályváltoztatások bevezetéséhez szükség van az egyöntetű határozatra). Sőt, a szabályok által meghatározott 8/10 csapatos határt sem értük volna el, hiszen hárman szavaztak ellene" – mutatott rá Szafnauer.

    Végül hogy is vezették be ezt a változtatást annélkül hogy szavaztatni kellett volna róla? Biztonsági okokból vezették be, mert ahoz nem kell a csapatok egyetértése.

    így:
    Az FIA-t ezen határozatok összessége késztette arra, hogy olyan szabályokat léptessenek érvénybe, amelyek csökkentik a leszorítóerőt, s mivel a szabályzat kimondja, hogy a szövetség biztonsági okokra hivatkozva előzetes értesítés és késedelem nélkül bevezethet regulákat, a bizottság elfogadta a módosításokat. Azt, hogy mennyire volt komoly a helyzet, alátámasztja, hogy a Pirelli később úgy döntött, az előzetes tervekkel ellentétben új, ellenállóbb abroncsokat vet be az idén.

    „Helyes döntés volt a bevezetése, hiszen hülyeség lett volna nem használni egy jobb terméket, amely a rendelkezésedre áll" – jelentette ki a Pirelli versenyigazgatója, Mario Isola.


    ..tehát biztonsági okokból a csapatok szavaztatása nélkül hozták meg ezt a döntést, mert a Pirelli aggódott hogy majd mégis növekszik a tempó de a gumi meg marad ugyanaz, ezért hát meghozták a döntést, megvágták a padlólemezt...aztán hogy hogy nem a Pirelli mégis új gumit fejlesztett...hiszen, hogy is mondta? ..hülyeség lett volna nem használni...
    -
    aztán az is érdekes hogy ez a padlólemez hogy lett megvágva..ha a hátsó tengelytől számították volna a kezdési pontot akkor ugye egyenlő mértékben érte volna a csapatokat, nyílván akkor is a lapos autók szenvedték volna meg jobban.
    De ha nem a hátsó hanem az első tengelytől számolod a vágás kezdeti pontját...na az már mindjárt más, hiszen akkor a leghosszabb autóknak több leesik.
    ..és mellyek a leghosszabb autók?

    ..lejt a pálya a Mercedes-nek?

    Utoljára szerkesztette: b-type, 2021.06.26. 20:04:38