Formula1.com | Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Szujó Zoltán fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast
-
#175977 "A ferrari szerződése 8 egységre vonatkozott,
tehát 18/8=2,25 misi per darab még mindig kevesebb mint most a 3 misi."
A Ferrari szerződése 2001-re 28-30-32milla volt, tehát az első éves 28 milliót kell 8motorral elosztani, akkor kapod meg a motoronkénti árat 2001-ben, ami már egy éves konstrukció, tehát nem a z aktuális, és minden további erőforrás +pénzbe kerül.
Arról nem találtam adatot hogy mennyi erőforrást használtak el, de ha a Peugeot 59 darabját leharmadolom az még mindig 20motor.
A hibridérában 2014 volt a legdrágább, mivel a fejlesztési költségeket akkor akarták visszahajtani a gyártók. Aztán évről.évre olcsóbb lett, jelenleg pedig 12milla dollár, és ezt szabályok fogják kötni a költségspakában.
..az elmúlt években pedig azt láttuk hogy a klienscsapatok kijönnek az éves darabszámból...sőt ugye 2016 olyan év volt hogy a gyári versenyzőnek jóval több limitált részegysége fogyott. A Mercedes az egyik legdrágább erőforráscsomag, de az egyik legerősebb és legmegbízhatóbb is.
2001-ben, minden drága volt, mert nagy volt a szponzoráció, és dőlt a pénz.
A V8 utolsó érájában voltak a legolcsóbbak a motorok, tehát a hibridre váltás előtt, ezért hőbörgött mindenki, és kapott nagy sajtót. Az már egy nagoyn kiforrott, és nagyon jó erőforrás volt. ..és jóval olcsóbb mint a hibridek. De váltani kellett, mert elment volna az F1 mellett a technika, a gyártól máshova mentek volna, az F1 elvesztette volna az egyik jellemzőjét, hogy technikailag a legmagasabb szintet képviseli, mind mérnökökben, mind a használt technologiában.