• repvez
    Szüli
    #175971
    Akkor leirom mégegyszer hátha jobban megérted.
    Amit te most leirtál példát, abban nem volt megkötve ennyire a motorok száma mint most.
    Tehát egy egységre lebontva ma sokkal drágábbe egy motor mint régebben mégha a számok mást is mutatnak.
    Ahogy irod, most 12millio a motor csomag.
    Ezt ha kiszámolod, akkor ez egy évre kellene hogy legyen az ár, mert ha darabár akkor semmi másra nem maradna a költségvetésből
    Láévén, hogy két kocsira és minimum 4 motorral számolva egy szezont.
    12*4=48 misi lenne igy egy szezonra ha darabárat veszed.
    ha a szezonra akkor 12 misi . ami 12/4=3 millio /darabárat jelent
    Mig a 18 millios régivel 2 verseny per motorral számolva
    18*10 =180misi lenne ha a teljes szezont számolod ( ez látszik, hogy igy nem adná ki sehogy sem )
    DE ha egész évet nézed 18 misire akkor
    18/10=1,8 misi per darabár

    ÉS ahogy idézted is
    pay $28m, $30m and $32m for the privilege of using the Italian engines over the next three years

    3 évre került neki 90 misibe a motor 2 autora ugy , hogy nem volt megkötés , hogy csak 4 motor/szezont használhat és nem volt zetonos motorfejlesztés tiltás, tehát akár minden versenyre kaphatott uj fejlesztésűmotort.

    És nincs rózsaszinn nosztalgia köd, mert tisztába vagyok vele, hogy akkor is jokat bólogattam egy egy futamon, de akkor legalább nem mesterkélt versenyek voltak, nem volt mesterséges elözés gomb, nem verseny elött tizedre kiszámolt stratégiát mentek a versenyzők.
    ÉS a kocsik versenyről versenyre látványosan és észrevehetően fejlesztették és nem utolag valamilyen weboldalon kell utána keresni, hogy melyik apro kis szárnyat forditották egy tized fokkal arébb . de a legtöbb ki sem derül.

    Azokkban az időkben azért is szerettem nézni, mert sok olyan fizikai dolgot megtanuéétam ami érdekelt (coanda effectus, F csatorna S csatorna stb.) és ezek közül mind be van tiltva. ÉS egyedül ami maradt az a gumi 90% a közvetitéseknek erre megy el és ez határoz meg mindent, nem az elöbb emlitett fizikai érdekességek amik egy egy csapat leleményességére utal és amit az elönyére fordithat.
    Régebben ha valaki kitalált ilyet akkor legalább hagyták a több icsapatot lemásolni és egy szezonig használni , de ma inkább betilták és buntetik a csapatot aki mer külön utakon menni.
    Ma szinte csak a mesterséges dolgok maradtak meg , hogy elözni tudjanak és a szoftver meg a stratégia és a Pirelli az ami eldönti a versenyt, ami a közvetitések alatt láthatatlan.
    hiába lenne egy csapat jobb annál mint amilyen, ha a gumikat ovni kell akkor mindenki csak anynira tud jó lenni amit a gumi enged, ehehz valakinek 20%ot kell sporolni van akinek 10et., de ha nem lenne a gumisporolás akkor aki most nem bánik annyira jol a gumival, de a motorja és az aero csomagja meg jobb akkor szorosabb lenne a verseny vagy legalább nem ilyen egyhangú.