• repvez
    #175918
    elöször a Norris bünti: az FIA-nak valóban meg kellene néznie, hogy egy adot helyzetben mekkora tere és ideje van a döntésre és a reagálásra a pilótának vagy a csapatnak.
    Mert az FIA-nak könnyű azt mondani, hogy ez és ez szabálytalan volt a szabálykönyv ez és ez a pontjában mikor van rá órájuk valamikor napjuk arra hogy utána nézzenek meg nézzék az eseményeket több szempontból is.
    DE ez a szabálytalanság akkor sem ért 3 rajthelyes büntit és a tetejébe még 3 büntipontot. és a csapatnak kellett volna pénzbirság nem a pilótának elrontani a versenyét még mielött el se kezdődött.

    Ugyan ugy mint a latifis buntinél a versenyen, a csapat hibázott nekei kell a büntetés, oké ott ahol latifi van sok vizet nem zavar, de lehetett volna elöl is ilyen helyzet.

    És akkor a Pirelli.
    Ezt mondom már évek ota, hogy értem én , hogy olyan gumit kérnek tölük , hogy cserélni kelljen, de nem olyan gumit kérnek amelyik önmagába befolyásolja a verseny kimenetelét és balesetveszélyes.
    Fogadok, hogy tudnának olyan gumikat késziteni ami sokkal jobban ellenáll a defektre . Ha olyan szerkezetet csinálnának ami akár gumi felület nélkül is kibirja a terheléseket akkro olyan futofelületet tesz rá amit akar és akkor ha egy csapat ugy taktikázik, hogy a 60 körös versenyben 55 körig megy el és csak az utolso 5 körre cserél, hogy a szabályoknak megfeleljen akkor se legyen belöle prooblémája.
    Mert igy nem a csapatok döntése , hogy mikor és hogy cserélnek gunit, hanem a Pirelli elöre elhatározza, hogy melyikgumit és meddig használhatják.
    Ezért van az, hogy kkb 2-3 körön belül cserél gumit mindenki. De ha normális gumit csinálna a pirelli akkro lenne sokkal nagyobb játéktere a csapatoknak akár a kisebbeknek is, hogy bevállalnak hosszabb vagy rövidebb részeket és ezzel meglephetnék a nagyobb csapatokat akik igy nem tudják a saját elöre kitalált taktikájukat játszani.
    Ez nem a csapatok és a technika versenye ez kb 70%ban a gumin döl el minden verseny. a közevetitések 80%ában se lehet más hallani, mint hogy kimilyen gumikon van és mikor állank ki cserélni.
    Ez igy nem technikai verseny.
    Már évek ota nem hallani , hogy valami a technikai dolgokat ujjitanának versenyről versenyre vagy valami nem ugy müködik. mert manapság már mindennek tartósnak kell lennie legalább 4 versenyig és tesztelni sem lehet uj dolgokat .
    Igy nem más mnt egy endurance verseny , nem mint volt régen, hogy a kiránykategória az innovativitiás és a kreativitásé ahol minden versenyen volt valami olyan ujitás ami észrevehető volt .

    Ma meg tizedmilimétereken megy a óvás, és sporolnak mindenen, közben meg mégse jut semmire, mert a hybrid motor nagyon drága

    És utoljára Lajoska

    Ez a futam elég jol megmutatta, hogy a merci menynire csak azért ner mert a kocsija jó volt, ilyen amatőr hibát elvéteni , hogy nem tud 2 kört megtenni , hogy ne essen ki. Nyomás alatt nem müködik a mercsi gépezet, az élről 1-2 ben könnyu versenyeket nyerni,nem kell senkihez sem klakalmazkodni.
    Érdekes Vettelt, hogy ekézték, mikor valamit elrontott és azt monndták, hogy egy 4xVB-nek ilyet nem szabadna.
    Most Lajoska vagy a csapat a 7xVB-ként hogy tudott ilyet , hogy a fékhütést elállitjja vagy ha nem az volt akkor enynire elrontani egy féktávot nyerő helyről?
    Utoljára szerkesztette: repvez, 2021.06.06. 17:34:47