• Dodo55
    #174575
    Persze, álláspont kérdése... Mondom, nekem az az álláspontom, hogy a CO2 elhanyagolható a kérdésben, mert pl. egy ember percenként úgy 0,8g-ot "bocsájt ki" belőle "alapjáraton" (remélem jól számoltam)... Ha sétálok 1km-t, akkor ez mondjuk 10-15g, ha sietek akkor lehet 20 is. Ha 10 ember sétál sietve, akkor az már egy átlagos 20 éves autó kibocsájtásával felér. Persze, mérhető mennyiség, de szerintem önmagában még koránt sem akkora, amit már a bolygó különösebben megérezne és ezernyi olyan más kibocsájtási forrás van a világon (fűtés, ipari tevékenységek, nehéztehergépkocsik, brutális méretű repülőgépek és hajók), amik nagyságrendekkel megelőzik ezt.

    Ellenben ott vannak a nitrogénoxidok, meg a koromrészecskék. Azok közvetlenül az emberi szervezetre károsak és ezek bizony a dieselekre mindig is jellemzőek voltak a benzinmotorokkal ellentétben. Sőt, azt követően ugye, hogy a benzineseknél is elterjedtek a tartóssági problémák miatt korábban még zsákutcának tartott közvetlen befecskendezőrendszerek (pont amiatt, hogy a szigorodó normákat tartani tudják a piaci igények, azaz a kellő teljesítmény igényének kielégítése mellett), bejött azoknál is a kormolás. Kötelező is már tudtommal 2 éve rájuk a részecskeszűrő... És persze ha jól tudom a legapróbb, az ember tüdejére legveszélyesebb részecskéket még mindig nincs, ami szűrni tudná.

    Úgyhogy én egyenesen azon az állásponton vagyok, hogy a kb. 20 évvel ezelőtti, jól sikerült, hagyományos, de már tökéletesen kiforrott megoldásokat alkalmazó benzinmotorok a legtisztábbak az összes eddig valaha készült belső égésű erőforrás közül.