• Dodo55
    #174572
    "Szerintem ez a fő ok, nem pedig a leadott szöveg a karbonmentes motorok/energia forrás/tárolók fejlesztésére nagy áttérés. 2020-ban is messze dominálnak a piszkos, mérgező, korlátozott forrásokat felhasználó motorok a forgalomban"

    Pont egy 19 éves Hondám van, 80-as évekbeli blokk, 2000-es évek eleji dolgokkal megpakolva. Akkor még csak EURO3 létezett, de ha jól emlékszem csak az egyik összetevő marad el egy hajszálnyira a mostani EURO6 követelményektől... Mellé mérsékelten dinamikus közlekedés során simán hozza a maga korában benzinesek között nagyon barátinak számító gyári fogyasztást, tehát ebből adódóan valszeg reálisak a károsanyag kibocsájtási értékei is. És az a vicc, hogy e mellé még van a motornak egy olyan karaktere, hogy hasonlót semmilyen 4 hengeresben nem láttam még: nyomatékos már nagyon lent is, felül használva meg szinte fel akar szállni, 9mp alatt fent van 100-on, pedig a takarékosságra kihegyezett VTEC verzió van benne. (Igen, ebben némi szerepe van az autó hasznos méreteihez viszonyítva alacsony tömegének is, de azért a 4,5*-ot sikerült összeszednie a törésteszteken, úgyhogy ezt nem tartom kompromisszumnak)

    Mondom ezt amiatt, hogy alapvetően ellene vagyok a kiforrott, megbízható, tartós, élvezetes vezethetőséget adó, véleményem szerint a dieselekhez képest nagyságrendekkel kevésbé környezetszennyező benzinüzemű technológia üldözésének, főleg ennek a mostani CO2 hisztinek (elhiszem, hogy fűti a bolygót, meg azt is, hogy pillanatnyilag a természetes lehűlést kompenzáló mértéket meghaladóan, de a személyautókat ebbe belekeverni és ilyen brutálisan megfojtogatni az ezernyi más természetes és/vagy elkerülhetetlen CO2 kibocsájtás mellett, az nem nevetséges, hanem valakiknek nagy eséllyel az évszázad üzlete), viszont ugye saját tapasztalattal is alá tudom támasztani, hogy ha valaki, akkor pont a Honda az, aki tényleg tudhat valamit, amivel a messze legjobbat tudja kihozni az éppen soron lévő/következő technológiákból.
    Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2020.10.02. 20:47:34