• HuHam
    #174569
    Ez a Honda kiszállás (valami 14 hónap múlva) nemigen meglepetés. Van tapasztalatuk ilyesmiben. 1992 végén leléptek, és a McLaren 93-ra igen esélytelen lett. Az ok ua. mindkét esetben - nem lettek VB . Szerintem ez a fő ok, nem pedig a leadott szöveg a karbonmentes motorok/energia forrás/tárolók fejlesztésére nagy áttérés.
    Mondom én amellett, hogy ez a mostani helyzet - 2020-ban is messze dominálnak a piszkos, mérgező, korlátozott forrásokat felhasználó motorok a forgalomban - ezt én sokkal korább letűnőnek gondoltam, és nem csak én, szinte az egész irodalom 1970 táján.
    Érdekes, hogy a nagy német autógyárak még mindig ellene vannak a villanyautóknak. Ua. ország ahol nem szabad atomerőművet használni. És itt jön a legérdekesebb rész: láttam mindenféle kalkulációkat, hogy alapjában véve Németországban drágább villanyautót üzemeltetni mint egy újabb benzin, esetle hibrid autót. Na igen, arrafelé az áram ára igen magas. Bár asszem, hogy a nagyokosok kifelejtették a hatásfokot az egyenletekből - számolván csak az áram illetve benzin energiamennyiségével. Milyen propaganda ez ?

    Vissza az F1-re. Kellene újabb motorgyártó. 3 lesz, és az kevés. Vagy inkább megint lehet 4-5 csapatot ellátni egy gyártónak.
    Még ha az utcai autóknál már 50 % felett lesz a környezetkímélő, az F1 vsz. marad a belsőégésűnél. Vagy otthagyják rengetegen. Legkorábban 2030 körül lehet a váltás. Visszatérés az olcsóbb, egyszerűbb motorokra sem kizárt.

    Pirelli: a Pirellitől senki sem kért verseny közben szétrobbanó, szét foszló gumikat. Silverstone 2013 - Ham balhátsója bumm a 8-ik körben. És még valami 4 másikon ugyanaz a gumi - a legterheltebb. Lett volna jóval több, de sokkal óvatosabban mentek az első pár eset után.
    És idén valami hasonló. Veszélyes. Egy dolog a kopás. és más a szerkezet elgyengülése. Nekem ez a bóvli kategória határa.
    Azt ne mondja senki, hogy nem lehet tartósabbra csinálni a szerkezetet, amellett hogy lágyabb a felület - ami jobban tapad és gyorsabban kopik. De a Pirellinél van minden marhaság - nagyobb darabok leválása, szemcsésedés ... Bóvli.

    Ilyen a mai világ. Tele abszurddal. A 'greatest country' elnöke elkapja a covid19-et valami 75 éves korában, amellett hogy hatalmas gépezet, rengeteg ember dolgozik a védelmén, sok sok M USD megy csak arra évente ... Come-on ...