• HuHam
    #174563
    Ami tényleg veszélyes volt az Perez kihajtása az egyik szabadedzésen volt, és el is kellett mozdulni balra annak, aki éppen jött. De volt a boxutcában is, hogy Ham félre kellett hogy rántsa, mert valaki rá akart menni kijövetkor. Nem láttam semmi ilyet Ham 2 rajtgyakorlatánál.
    És Perez kap 1 hely rajt hátrasorolást. Ham meg effektíve vagy 10-et. Igen, teljes következetlenség. Vagy ha úgy tetszik részrehajlás.
    A másik példa ami elő lett hozva a napokban a Leclerc-Stroll vs Hamilton-Albon kilökés . Utolsó idei, illetve első idei verseny.
    Igenis, van kettős mérce a bíráskodásnál. ahogy az itteni kommentelőknél is. És ez nem új. Pár éve Vettel odáig ment, hogy elküldte 'melegebb helyre' Whitning-et.

    Ami az 'üzemanyag spórolást' illeti - erről már volt szó milliószor. Nem spórolás megy az F1-ben. A motorok hatásfokának a javítása a cél ezekkel a benzin mennyiség és átfolyás korlátozásokkal. Amúgy meg, már vagy 10 Kg-al több a mennyiség a szélesebb gumik és nehezebb autók miatt - ergo - nem a versenyeken elfogyasztott mennyiség a lényeg - csökkentsék a szabadedzéseket pld. , hanem hogy a közhasználatú járművek fogyasztását csökkentsék.

    A gumik meg megint külön sztori. Itt már szerintem spórolás megy a Pirelli részéről. Ha egy gumi kb. 2000 Euro, akkor egy versenyhétvége: 20 autó, mindegyiknek vagy 80 gumi - valami 3 M Euro. Nem néztem utána mennyi is a pontos gumi szám, ez csak egy nagyságrend meghatározó kis matek volt.

    A motor és ahhoz tartozó évi szám limitek meg nem hiszem hogy igazán költségcsökkentést eredményeznek. Így, hogy ki kell bírni valami 6-10 versenyt, egy egység jóval többe kerül. Valamikor külön motor volt csak a kvalira, legalábbis a gazdag csapatoknál. Fel is volt 'tekerve' valami 1000 LE-re az akkori turbo . Néhány kör - és kuka. De mintha akkor nem zavarta annyira az embereket olyasmi, hogy a McLaren 16-ból 15 versenyt nyert (1989) .