• HuHam
    #174542
    Ez a szezon igen vacak. Amiben persze benne van nagy részben a vírushelyzet - lemondott, átütemezett versenyek, leginkább nézők nélkül. Ami kihat magukra a versenyzőkre is - voltak furcsa balesetek (Mugello).
    De, az igazi probléma az, és voltaképpen ugyanaz mint az ami a mai rossz világhelyzetet okozza a legnagyobb mértékben:
    a rossz szabályozás, inkompetens emberek a vezető helyeken. És: a nyereség mindenekelőtt És persze ami ezekkel együtt jár: a félrebeszélés, mindenféle indokok előhozása, stb.

    Akarnak izgalmasabb F1-et ? A gyagyává tevés lenne az út ? Milyen verseny az, aminek időben 60 vagy több %-a SC, VSC, piros zászló helyzet ? És minden újraindításban benne van a balesetveszély. Ja .... az kell a közönségnek ! Köszönöm, voltam amerikai roncs derbin a saját városomban. A versenyzést másképp képzelem el. És láttam is legalább 500 F1-es versenyt.

    Próbálják megtörni a Mercedes dominanciát - de nem megy. Miért ? Mert nem értik a dolgokat. Lásd a nemrégi motormód szabályt, csak úgy bedobva a szezon közepén - 6 és fél év után (14 óta van, csak az új turbó korszakban) .
    Az, amit a Ferrarival műveltek a tavalyi motortrükközésel kapcsolatban - soha nem publikált részletek, a büntetés teljes elmaradása, vagy esetleg annak is az eltussolása ? Volt olyan szezon (2007) hogy a McLaren összes pontját törölték (előre is), 100 M dollár büntetés (és lehet némi belepiszkálás az egyéni pontokba is). Pedig az csak némi dokumentáció átadás volt, nem is igazán bizonyítva.
    És még: szeretem a Ferrarit, de ez a privilegizált állapot (beleértve a legtöbb juttatást nekik) valószínűleg többet árt mint használ. Nemigazán motiváló. Hogy lehet ekkorát esni egy csapatnak 2 szezon közben ? Csak a motor ? Nemigen, mert már az Alfa Romeo is előzi őket.
    A FIA, F1 versenybíráskodás szégyenletesen következetlen. A Ferrari megúszta minden büntetés nélkül. De a csalás nagy lehetett, mert nagy a motorerő hiány most. Hogy mehettek le valami 15 versenyt szabálytalan motorral ? Az egészben csak az a jó, hogy végül visszaütött nekik, és lemaradtak a fejlesztési versenyben. Remélem Binottonak ez az utolsó szezonja.

    Voltak fura ítéletek, főleg az utóbbi 5-6 évben. Verstappen nemigen lett büntetve a nagyon veszélyes cikázásaiért. Végül, ha úgy tetszik, maga az Isten büntette meg - őt és a csapatot (Baku), és van most nekik Albon Ricciardo helyett.
    Vagy friss esetek: Perez a szabadedzésen igen veszélyesen tér vissza a pályára - 1 rajthelyes hátrasorolás . Hamilton kissé messzebb a mellesleg nem is pontosan definiált helytől végez rajtgyakorlatot a verseny előtti miben is - bejáratás lenne a név ? Nem is tudom, ritkán látni az M4-en. És azért kap összesen 10 mp büntit - ami legalább vagy 10 hely vesztést okoz neki valamikor az első 25 körben, vagyis jóval nagyobb a valódi lemaradás időben.
    Gratula FIA majmok ! Most olyan izgalmas lesz a hátralevő 7 verseny, mint ahogy én izgulok hogy túlélem-e a koronavírust ha netán elkapnám. Mellesleg, lehet hogy már keresztül is mentem rajta, még Február közepén. 2 nap alatt.