• molnibalage83
    #173042
    Igen, csak azért van 16+ futam, hogy ne egy versenyen dőljön el. Mert, az nem lehet, hogy mindig a szerelők cseszik el...

    Ezért van az, hogy minden sportot hosszabb időre vagy sok pontra játszanak, hogy statisztikailag alá legyen támasztva, hogy hosszútávon ki a jobb. Nem lehet néhány jó ütéssel megnyerni egy tenisz meccset, első kosárral egy kosármeccset, stb.

    A 16+ verseny és a 300+ km verseny az autó megbízhatóságát, a pilóta állóképességét és tudását és a csapat supportját teszi próbára. Sokszor. És ebből kijön amit látunk. Csak ezt azzal variálja meg, hogy az 1-2-3 helyért kapható pontok "aránytalanul" nagyok, tehát kockázatvállalásra is ösztönöz.

    A régi 10-6-4-3-2-1 pontozás túl kevés versenyzőnek adott pontot és aránytalan volt szerintem.

    A 10-8-6-5-4-3-2-1 nekem nem tetszett, túl kicsi volt a relatív difi az első és második között.

    A 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 arányokat megtartotta az 1.-3. és 1.6. helyezések között (amennyire a kerekítés ezt mending), de kiterjesztette a pontozást a 10. helyig, ezzel versenyt generálva a 3-6. helyért a VB-n belül. Soha nem néztem utána, de van az az érzésem, hogy a VB címbe az, 9. és 10. helyezettért járó pontok nem szóltak bele.

    A nagyon régi pontozás, hogy csak a legjobb versenyeket vette figyelembe gondolom amiatt volt, hogy akkoriban az autók nagyon megbízhatatlanok voltak. A műszaki hibák miatti kieséseket átlagolták ki ezzel. Még fiatalkoromban is rendszeres volt, hogy kocsik elfüstöltek. A 2000-es évek közepétől kezdve nagyon ritka volt ez nem kezdő F1 pilóta alatt.
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2020.04.28. 13:03:44