Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#173009
Ez piszok jó mert pontosan látszik az, hogy ahol a csapattárs volt a második és nagy % difi van, akkor abban az évben gyakorlatilag nem verseny volt. Egyoldalú ledózerolás egy csapat vagy egy csapat egy versenyzője által. Ebből az egy statisztikából és második helyezett csapat ismeretéből kb. látszanak a legunalmasabb szezonok.
De ez is jó. Az indulás / futamgyőzelem az egyetlen reális mutató szerintem.
A pontszám nem mérvadó, mert egyes szezonok hossza és pontozási módszer sem volt azonos. Nagyon torz. Az, hogy valaki elindul és győz, az elég egyértelmű. Szerintem. Ez a siker. Persze volt olyan VB cím, ami a sok 2. helyezéssel dőlt el, de ez ritka. Szinte mindig az húzza be a VB címet, aki a legtöbbször győz, mert ez mellékhatásként általában azt jelenti, hogy sokszor ér be célba 2-3-4 helyen is.
A futamgyőzelmek aránya a Ferrarinál ez 11,2%. Csak nagyon aránytalanul oszlik el. A mai szemmel őskorban voltak igazán sikeresek. A VB címek kb. fele (9) az első 29 évben volt. A másik 40-ben a másik kisebbik fele (6) és abból egy vezető hozott ötöt...
Ez a győzelmekre is igaz. 1990-95 között összesen 2 vagy 3 győzelem. A Ferrainak voltak nagy korszakai a múltban, de ezek rövidek és átmenetiek voltak 1979 óta.
Na, a Mercedes győzelem/indulás aránya 25%. Elég durva. A Ferrari átlagát elég sokan hozzák. Arról nem tehetnek, hogy nem léteznek olyan rég. Még a McLaren is 10,3% úgy, hogy kb. 1 évtizede futottak még kategória a csapat. Tehát nagyon hosszú idő alatt romlott le ez ennyire. Ez 2010 táján inkább 16-17% közeli volt.