• molnibalage83
    #172992
    Az F1 konstruktőri világbajnokság az olyan, mint a Roland Garros páros része. Olyan is van, számon tartják statisztikák, de nem jegyzik. Kb. senkit nem érdekel a fanatikusokon kívül. Nem véletlenül van az, hogy a karrierjük csúcsán levő ászok nem játszanak párosban...
    ...Navartiolva meg nagymamakorban is végigverte a mezőnyt. Kb. ennyire komoly.

    Az F1-ben kb. a szépségtapasz a konstruktőri cím. El lehet mondani, hogy átlagos teljesítménnyel hozol valamit, de amivel egyéniben soha nem lehet győzni. Tehát, ha van egy kicsit korrektebb csapat két stabil pilótával, akkor van rá esély akkor is, ha a másik csapatban az egyik pilóta világverő, a másik semmilyen. Az egyéni cím az igazi diadal az csúcs, az az F1 NBA gyűrűje képzavarral élve.

    Mert lássuk be az F1 műszaki csúcsa az, hogy építesz egy olyan penge autót, hogy az korszakos pilótához képest egy átlagpilóta is győzhet vele. Na, ezt a mai szabályok mellett nehéz.Régen, ha csinálták ilyet, akkor gyorsan be is tiltották. A seprűs aljú kocsi, az 1992-es Renault benzin adalék és ilyen dolgok.

    Vagy van egy olyan pilótád, aki korszakos, aki egy középszar autóval is megszorongatja az erősebb autóban levőt vagy megveri, ha olyanok a körülmények. Ez főleg igaz volt akkor, amikor az átlag F1 autó sokkal megbízhatatlanabb volt. Na ez volt M. Schumaher. Amikor meg övé volt a top kocsi, akkor laposra vertek mindenkit az olyan pilóták, mint ő, pl. Senna és Prost. Két korszakos zseni a top kocsiban. Más kb. szóhoz sem jutott. Összességében - talán itt is leírták - Prost volt talán minden idők legnagyobb pilótája. Mert 3 csapattal lett világbajnok és a Ferrarival is lett 2, ami akkor nem volt top csapat, csak neve volt akkor is. Bárhova került mindenhol jól húzott.

    Az F1 történetében - csak kellemetlen kimondani ezt - vannak olyan világbajnokok, aki F1-es szemmel nézve nem voltak annyira a mezőny felett, hogy korszakos zseni legyen. Ilyen volt pl. Nigel Manssel. Hót vénen lett VB győztes egy olyan kocsival, amivel nem lehetett veszíteni. Ez miből látszik? Hát a másodhegedűse tőle messze lemaradva is majdnem mindig 2 lett, ha nem esett szét alatt a kocsi. Emlékszik még rá valaki, hogy ki volt az a zenész? Ricardo Paterese. A F1 élő őskövülete volt, ha nem emelték volna a futam számokat jó sokáig ő tartotta volna az indulási rekordot. Mikor visszavonult a "megdönthetetlen" jelzővel dobálóztak...

    Ugyanilyen páros volt Mika Hakkinen és David Coulthard. Az utóbbi is kb.az F1 veteránja volt, de amikor világverő kocsija volt akkor sem gondolta volna senki, hogy a MH-t leveri, aki kb. semmi extra teljesítményt nem mutatott se a két VB címe előtt, se utána. Gyorsan vissza is vonult. DC meg még 200x mittomén meddig volt, mindenféle érdemi eredmény nélkül.

    Na a Ferrari 40 évből kb. 15 évet az ilyen "minden érdemi eredmény" nélkül húzott le az F1-ben. Az első 1/3 után kiderült, hogy semmiféle esélyük nincs a VB címre. A kis csapatokat lenyomták - vagy néha még azt sem - de kb. ennyiben merült ki a legendás név.

    Ennek ellentéte M.Sch. Bárki volt a csapattársa, labdába nem rúgott mellette. Fele vagy ötödannyi pontot szedtek össze azonos kocsival.
    Na ebből látszik, hogy nagyon, de nagyon komoly faktor volt MSch. Már akkor is világbajnokká tette a Ferrait, amikor bárkit mást a kocsiba ültetve a dobogóért is küzdene kellett volna. Amikor egy "semmilyen" F1 pilóta is bevitte volna az Ferrairt, akkor meg tönkrevert mindenkit.

    Így már érthető? Értem a rajongást a Ferrari iránt. De, hogy jó F1 kocsit 40 év alatt úgy kb. 5 évben, ha tudtak építeni, akkor sokat mondok. Vagy valami fekete mágia során mindig szar pilóta lenne ott? Nem. Ott van Vettel, Alonso, egyikkel sem lettek bajnokok...