• Fürtös
    #172734
    Jól van már, nem kicsit vagyok jetlagben.

    Az egész ott lett elszúrva, hogy senki nem akarta benyelni a veszteséget. Már a verseny előtt ment a huzavona a promoter és az FOM között.
    Az a helyzet, hogy ha a promoter lefújja, akkor 330milla bukó, mert ennyit fizet a rendezés jogáért, ha az FOM fújja le, akkor ő van bukóban, mert vissza kell adnia a befizetett jogdíjat.
    Mindenről volt itt szó csak és kizárólag a csapatok és szurkolók biztonságáról nem.
    A promoter állította, hogy minden okés, Ausztráliában nincs COVID19 járvány, hiszen állt benne a pénze.
    A FOM hezitált, mert az ő értesüléseik szerint meg van járvány, de nem akarták lefújni, mert akkor bukó a jogdíj.
    Pont leszarták a nézőket, úgy voltak vele, ha lesz is valami, akkor arról nem ők tehetnek, bizonyítani meg úgy sem tudja senki.
    Eldöntendő a vitát, rábízták a csapatokra, hogy döntsék el jönnek-e.
    A csapatok pedig rábólintottak, mert ők csak így jutnak a pénzükhöz meg a pontszerzés esetén történő ingyenes légi szállításhoz.
    Persze ment minden este a tájékoztató a csapatvezetésektől, hogy biztonságos meg minden oké és ők amúgy sem küldenének senkit sem oda, ha nem lennének biztosak benne, hogy biztonságos.
    Elviekben igazuk volt, mert a csapatok nem nagyon érintkeznek senkivel a "motorhomeokra" meg kirakták, hogy invitation only.
    Azzal nem számoltak, hogy belsős viszi oda a vírust. Hogy ki szedte össze és hol arról lehetne találgatni de, hagyjuk meg a fantáziának.
    Lényeg a lényeg, a McLarenes gyerek beadta a kulcsot és a vezetőségben kitört a pánik.
    Még rá se zárták a mentőkocsi ajtaját már 2 céges ügyvéd masszírozta a srácot...
    A varázsszó: Kártérítési per.
    Angliában erre külön iparág épült,minden cég rémálma kurva sokba kerül, és nagyon rombolja a presztízst.

    (Tudok olyan Alfás kateringes csajról, aki 60ezer font-tal sétált el közös megegyezéssel a HAAS-tól miután az egyik magasabb beosztású emberke elkezdett neki udvarolgatni, aminek ő először örült, de aztán meggondolta magát és besétált a HRes kolleganőkhöz, hogy volna itt egy kis szexuális zaklatás.).

    A McLarennél éjszaka megszületett a döntés, hogy nem folytatják, és mindenkit karanténba raknak, hogy elkerüljék a fertőzés terjedését.
    Egy-két embert még ki tudnak tömni pénzzel, de azért az F1-ben dogozó emberkék elég rafkósak és kapzsiak, úgyhogy hamar megszületne egy fasza kis kollektív per és ezt mindenáron el kellett kerülni. A karanténba rakott emberek nélkül meg nem tudnak versenyezni, mert az Op.60 miatt a létszám kötött. Ha nem rakják őket karanténba, akkor kockáztatják, hogy az egész csapat megkapja. A legszebb az volt, amikor lenyilatkozták, hogy a csapatvezető szolidaritásból ott marad a "srácokkal", hogy biztosan a legjobb ellátást kapják. Közben meg úgy őrizte a szobájukat az ügyvédektől meg az újságíróktól, mint kezdő lányos apa kora tavaszi éjszakákon.
    A McLaren ezzel kiesett, és elsődleges céllá lépett elő náluk, hogy a verseny megrendezését megakadályozzák.
    Claire elmondása szerint elég durva éjszakai meetinget hoztak össze ahol rendesen ment az anyázás. A McLaren megpróbálta rábírni az FIA-t a verseny törlésére, mert a fentebb említett okokból sem az FOM sem a promoter sem pedig a csapatok nem akarták törölni, hiszen a két McLaren kiesésével mindenkinek nagyobb esélye van pontot szerezni, ami ugye nem kevés pénzt jelent.
    Szállingóztak hírek arról, hogy volt mindenféle fenyegetőzés a DAS vagy a Ferrari motor megóvásától kezdve egészen addig, hogy a McLaren céges ügyvédei ingyen képviselik egy esetleges munkaügyi perben a többi csapat dolgozóit a munkahelyi veszélyeztetés miatt.
    Felvetésre került, hogy zárt nézőtérrel rendezzék meg a futamot, de ezt leszavazták, mert a vírus már bizonyítottan a paddockban van hisz ekkora a HAAS 8 embere is karanténban volt így ők is kiestek a létszám korlát miatt.
    A végén az FIA megint kijátszotta a jokert és azt mondta, minden csapat maga döntse el reggel 9-re, hogy vállalja-e a futamot ezekkel a feltételekkel.
    Reggel megvolt a megbeszélés ahol a csapatok kihirdették döntésüket.
    A Mercedes, Red Bull, Alpha Tauri, Racing Point folytatná zárt körülmények között a többiek viszont kihátráltak ezzel megpecsételve az Ausztrál GP sorsát.
    Ezt a döntést már a csapatok odautaztatása előtt meg kellett volna hozni, de mind a promoter mind a FOM (Liberty Media) a végsőkig ragaszkodott a pénzéhez.
    A csapatok megtartották a reggeli eligazításokat ahol közölték, hogy:
    A: mivel a csapatvezetésnek a csapattagok biztonsága elsődleges ezért nem indulnak a versenyen és a lehető leghamarabb megpróbálnak mindenkit hazajuttatni és ugyanezen okból Bahrein is törlésre kerül.
    B: a többi csapat kihátrálása miatt a verseny nem kerül megrendezésre és a lehető leghamarabb megpróbálnak mindenkit hazajuttatni és ugyanezen okból Bahrein is törlésre kerül.
    Továbbá néhány csapat utasításba adja, hogy a hazatérő csapattagok 2 hétig semmilyen módon nem mehetnek be a gyárak közelébe.

    De a hétvége legnagyobb vesztese szegény Zsoltink volt, akit igen megalázó módon páros lábbal rúgtak ki a Williams vendéglátó egységéből, amikor megpróbált besunnyogni a csapatmeetingre:


    Szegény fél órán keresztül kint panaszkodott a csapatfotósnak, aki külsős emberként szintén nem lehetett jelen a gyűlésen és csak a vállát vonogatta Zsoltink sirámait hallva.
    Nagyjából ennyi mind az FIA mind a FOM és a Szervező gyönyörűen leszerepelt.
    Nem szólt ez a töketlenkedés másról, mint a pénzről, mégha azt próbálják is sulykolni, hogy a csapattagok biztonsága miatt aggódva törlik a versenyt.
    Jelenlegi találgatások szerint a legközelebbi verseny Bakuban lesz, amit megpróbálnak előrébb hozni. az addig hátralévő időt pedig kitöltik a nyári szünet előre hozásával, aminek a helyére berakják Kínát és Vietnámot. A bahreini és ausztrál futamot pedig elrakják decemberre.

    Sok dolog bizonytalan, még de egy dolog biztos, minden idők legkeményebb szezonja jön a dolgozók részére.