Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
Fürtös #172728 Jólvanmá, nem kicsit vagyok jetlagben.
Az egész ott lett elszúrva,hogy senki nem akarta benyelni a veszteséget. Már a verseny előtt ment a huzavona a promoter és az FOM között.
Az a helyzet, hogy ha a promoter lefújja akkor 330milla bukó, mert ennyit fizet a rendezés jogáért, ha az FOM fújja le akkor ő van bukóban mert vissza kell adnia a befizetett jogdíjat.
MNindenről volt itt szó csak és kizárólag a csapatok és szurkolók biztonságáról nem.
A promóter állította ,hogy minden okés, ausztráliában nincs COVID19 járvány hiszen állt benne a pénze.
A FOM hezitált, mert az ő értesüléseik szerint meg van járvány de nem akarták lefújni mert akkor bukó a jogdíj.
Pont leszarták a nézőket,úgy voltak vele,ha lesz is valami akkor arról nem ők tehetnek bizonyítani meg úgy sem tudja senki.
Eldöntendő a vitát, rábízták a csapatokra,hogy döntsék el jönnek-e.
A csapatok pedig rábólintottak mert ők csak így jutnak a pénzükhöz meg a pontszerzés esetén történő ingyenes légiszállításhoz.
Persze ment minden este a tájékoztató a csapatvezetésektől, hogy biztonságos meg minden oké és ők amugy sem küldenének senkit sem oda ,ha nem lennének biztosak benne ,hogy biztonságos.
Elviekben igazuk volt, mert a csapatok nem nagyon érintkeznek senkivel a "motorhomeokra" meg kirakták,hogy invitation only.
Azzal nem számoltak,hogy belsős viszi oda a vírust. Hogy ki szedte össze és hol arról lehetne találgatni de hagyjuk meg a fantáziának.
Lényeg a lényeg, a McLarenes gyerek beadta a kulcsot és a vezetőségben kitört a pánik.
Még rá se zárták a mentőkocsi ajtaját már 2 céges ügyvéd masszirozta a srácot...
A varázsszó: Kártérítési per.
Angliában erre külön iparág épült,minden cég rémálma kurva sokba kerül és nagyon rombolja a presztízst.
(Tudok olyan Alfás kateringes csajról aki 60ezer font-tal sétált el közös megegyezéssel miután az egyik magasabb beosztású emberke elkezdett neki udvaroilgatni aminek ő először örült de aztán meggondolta magát és besétált a HRes kolleganőkhöz,hogy volna itt egy kis szexuális zaklatás...).
A McLarennél éjszaka megszületett a döntés ,hogy nem folytatják és mindenkit karanténba raknak, hogy elkerüljék a fertőzés terjedését.
egy-két embert még ki tudnak tömni pénzzel de azért az F1-ben dogozó emberkék elég rafkósak és kapzsiak úgyhogy hamar megszületne egy fasza kis kollektív per és ezt mindenáron el kellett kerülni. A karanténba rakott emberek nélkül meg nem tudnak versenyezni mert az Op.60 miatt a létszám kötött. Ha nem rakják őket karanténba akkor kockáztatják,hogy az egész csapat megkapja. A legszebb az volt amikor lenyilatkozták,hogy a csapatvezető szolidarításból ott marad a "srácokkal", hogy biztosan a legjobb ellátást kapják. Közben meg úgy őrizte a szobályukat az ügyvédektől meg az ujságíróktól mint kezdő lányos apa kora tavaszi éjszakákon.
A McLaren ezzel kiesett, és elsődleges céllá lépett elő náluk,hogy a verseny megrendezését megakadájozzák.
Claire elmondása szerint elég durva éjszakai meetinget hoztak össze ahol rendesen ment az anyázás. A mcLaren megpróbálta rábírni az FIA-t a verseny törlésére mert a fentebb említett okokból sem az FOM sem sem a promoter sem pedig a csapatok nem akarták törölni ,hiszen a két Mclaren kiesésével mindenkinek nagyobb esélye van pontot szerezni ami ugye nem kevés pénzt jelent.
Szállingóztak hirek arról,hogy volt mindenféle fenyegetőzés a DAS vagy a Ferrari motor megóvásától kezdve egészen addig ,hogy a McLaren céges ügyvédei ingyen képviselik egy esetleges munkaügyi perben a többi csapat dolgozóit a munkahelyi veszélyeztetés miatt.
Felvetésre került ,hogy zárt nézőtérrel rendezzék meg a futamot de ezt leszavazták mert a virus már bizonyítottan a paddockban van hisz ekkora a HAAS 8 embere is karanténban volt így ők is kiestek a létszám korlát miatt.
A végén az FIA megint kijátszotta a jokert és azt mondta,minden csapat maga döntse el reggel 9-re, hogy válallja e a futamot ezekkel a feltételekkel.
Reggel megvolt a megbeszélés ahol a csapatok kihirdették döntésüket.
A Mercedes, Red Bull, Alpha Tauri, Racing Point folytatná zárt körülmények között a többiek viszont kihátráltak ezzel megpecsételve az Austrál GP sorsát.
Ezt a döntést már a csapatok odautaztatása előtt meg kellett volna hozni de mind a promoter mind a FOM (Liberty media) a végsőkig ragaszkodott a pénzéhez.
A csapatok megtartották a reggeli eligazításokat ahol közölték, hogy:
A: mivel a csapatvezetésnek a csapattagok biztonsága elsődleges ezért nem indulnak a versenyen és a lehető leghamarabb megpróbálnak mindenkit hazajuttatni és ugyanezen okból Bahrein is törlésre kerül.
B: a többi csapat kihátrálása miatt a verseny nem kerül megrendezésre és a lehető leghamarabb megpróbálnak mindenkit hazajuttatni és ugyanezen okból Bahrein is törlésre kerül.
Továbbá néhyány csapat utasításba adja, hogy a hazatérő csapattagok 2 hétig semilyen módon nem mehetnek be a gyárak közelébe.
De a hétvége legnagyobb vesztese szegény Zsoltink volt akit igen megalázó módon páros lábbal rugtak ki a Williams vendéglátó egységéből amikor megprobált besunnyogni a csapatmeetingre:
Szegény fél órán keresztül kint panaszkodott a csapatfotósnak aki külsős emberként szintén nem lehetett jelen a gyűlésen és csak a vállát vonogatta Zsoltink sirámait hallva.
Nagyjából ennyi mind az FIA mind a FOM és a Szervező gyönyörűen leszerepelt.
Nem szólt ez a töketlenkedés másról mint a pénzről, mégha azt próbálják is sulykolni ,hogy a csapattagok biztonsága miatt aggódva törlik a versenyt.
Jelenlegi találgatások szerint a legközelebbi verseny Bakuban lesz amit megpróbálnak előrébb hozni. az addig hátralévő időt pedig kitöltik a nyári szünet előre hozásával aminek a helyére berakják Kínát és Vietnámot. A bahreini és ausztrál futamot pedig elrakják decemberre.
Sok dolog bizonytalan még de egy dolog biztos, minden idők legkeményebb szezonja jön a dolgozók részére.
Utoljára szerkesztette: Fürtös, 2020.03.16. 23:30:40
