• AnuluWork #171589
    Vettelt ne úgy nézzétek, hogy genetikailag lassú, hanem, hogy ezzel az autóval!!! lassabb, mint Leclerc, mert nem fekszik neki a kanyarban nyújtott teljesítménye. Idéznék egy Laudával kapcsolatos szösszenetet (1983 vége-1984), mert Vettel is vsz erre jött rá - ahogy Alonso is erre ment rá - Lauda volt a tanácsadó - a Ferrarival sikeres éveiben:

    „Igyekeztem meggyőzni John Watsont a maradásról, de sokáig vívódott Ronnal a fizetésén, a Renault-val szakító Alain Prost pedig hirtelen ott termett a pilótapiacon – emlékezett vissza Lauda. – De hát ki volt akkoriban Prost? Nem érdekelt, úgy voltam vele, felőlem idehozhatják. Csak amikor megérkeztünk az első nagydíj helyszínére, Rióba, azonnal fél másodperccel gyorsabb volt nálam az időmérőn. És akkor azt mondtam magamban: b… meg, ez a fickó gyors!” Vegyes érzésekkel indult tehát az 1984-es idény, mert bár a McLaren felemelkedésével kapcsolatban bejöttek a számításai, hat évvel fiatalabb csapattársa akkora nyomást gyakorolt rá házon belül, mint korábban senki. A Ferrarinál bárkit az osztrák klasszis nyakára hozhattak, lazán gyorsabb volt nála, csakhogy első F1-es győzelme óta eltelt tíz év, így az idő múlásával a fiatalos lendület is megkopott kissé. Barnard folyamatosan tökéletesített szénszálas konstrukciója igazán ütős kombinációt alkotott a Porsche turbójával, de az évad első felében a dominanciából inkább Prost profitált, így fél távnál jelentősnek számító 11.5 ponttal előzte meg Laudát, akinek most önmagával kellett igazán őszintén elszámolnia.

    „Az időmérőkön mindig dupla teljesítményre kellett kapcsolni a turbót, amit utáltam, Alain viszont tökéletesen kezelte. El sem hinnék, milyen keményen dolgoztam rajta, hogy javuljak a kvalifikációkon, de ha találtam is valahol két tizedmásodpercet, akkor Alain is. Ez így ment az első néhány versenyen, amikor beláttam, úgysem fogom tudni legyőzni az időmérőn, így valami mást kellett kitalálnom, hogy fölé kerekedjek. Elhatároztam, hogy a nagydíjhétvégék első pillanatától kezdve a tökéletes versenybeállítás megtalálására koncentrálok – még a szombati időmérő napján is. Ennek köszönhetően általában jobb formában teljesítettem nála a futamokon, jobban tudtam kímélni az abroncsokat, és szép lassan felzárkóztam a pontversenyben.”


    Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2019.08.19. 09:43:57