Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#171538
Azt a hátrány pikk-pakk ledolgozta Hamilton, de ahhoz az is kellett hogy Verstappen nem ment gyorsan, a terv az volt hogy elmennek a végéig, ennek megfelelően 1:21 vége-1:22-s köröket indított a csere után.
Arra tették Hamilton-t hogy majd a végén fog támadni sztem, 6 körrel frissebb gumikon lemaradva odafiygel és majd a végén megtámadja őket.
Ezzel szemben a MErcedes megcélozta az 1:19-s köröket rögtön csere után és támadtak.
A Red Bull még akkor sem engedte Verstappen-t menni 1:20 vége- 1:21-s körökkel szerették volna kontrollálni Hamilton-t, levédeni azt a pár helyet ahol támadni lehet. Mert arra tették hogy oké támad, majd tönkrevágja a gumiját, és túlhevül az autó és úgy is vissza kell venni, 4-5 kört kell kivédekezni.
Mert nekik csak az volt jó ha a gumik életben maradnak, csak akkor tudnak lefedni minden lehetőséget, legyen az ekár még egy kiállás a Mercedes-nél akár egy SC, elől akartak maradni és a legkevesebb gumit feláldozni.
Ezért Verstappen csak a kiállása után 25(!) körel kezdett igazán emelni a tempón és 1:19-s időket autózni, akkor amikor Hamilton -nál megjött a tapadás a sárga gumin és elkezdte faragni a távolságot, akkor emelt Verstappen 1:19-s körökre mert muszáj volt. ...és ezzel meg is alapozott annak hogy 4-5 kör múlva elkezdett drasztikusan leromlani a körideje.
-
De a lényeg az hogy ő ezeket az 1:19-s időket, sőt még az alatt is a cseréje után tudta volna (hiszen 25 körrel később is tudta), ugyanúgy mint Hamilton, csak nem volt szabad. Mert csak így tudtak lefedni nagyjából inden lehetőséget, annak a guminak ki kellett nyújtani az élettartamát.
Ennyi volt a mágia Hamilton nagy felzárkozásában, ha nem álltak volna ki akkor azzal a tempóval, és főleg a támadásaival nem maradt volna gumija a végére.