Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#170970
Igazából nem annyira jó a McLaren, mint ahogy kinéz, de annyira jól kezeli a gumikat, vsz míg a többi középcsapat egy kört, ők két kört képesek ua gumin szinte egymás után futni, hogy versenyen folyamatosak a pontszerző helyek. Jó maga az autó, a Merci irányába mentek el, ami az Alfáról pl. nem mondható el. Ráadásul ők elveszítették a főtervezőjüket is, úgyhogy jövőre - mani ide, mani oda - csak Vasseur nem fog tudni szokásos éves csodát tenni.
Szerintem ez az erősorrend, bárhogy is néz ki jelenleg a tabella:
Mercedes (kihoztak mindent és csak jobbak lesznek)
Ferrari (ennél már csak jobbak lehetnek, bár Leclerc tehetségben nagyon Alesi szintű versenyző, de szerencsében is; Vettel Prost szint, csak jobb lesz, az év amire a Ferka teljesítménye hasonlít, az pedig: 1991, viszont a bajnoki címre nincs esélyük, szar a vezetésük, a gondolkodásuk, a teljesítményüket jelenleg nem tudják állandósítani, rossz irányba mentek el, idén ebből már max. csak győzelmek lehetnek, jövőre pedig ezzel a vezetéssel max. ugyanaz, mint idén, sajnos ...)
Red Bull (csak jobbak lesznek, esélyes pályák jönnek számukra, bármi lehetséges, az 1991es Williams szintjét látom bennük mind pilótailag, mind pedig lehetőségekben, idén még nem annyira, bár szerintem elindultak egy úton, ami sikerhez vezet, de jövőre nagyon, nagyon durvák lesznek, tippem: 2020ban megnyerik az egyéni és lehet, hogy a csapat VBt is; Gasly a gyenge pont, de nála is, mint Giovinazinál fejben nincs rendben valami, vagy volt, vagy mit tudom én, de értitek mire gondolok, mert maga Gasly nem rossz, kár érte, hogy eddig ez ennyi, de mondom, roppant erős a középmezőny ...)
McLaren (vsz év közepéig még tovább javulnak, de szerintem a Renaulttal ebben ennyi volt, ez idén a csúcs, az év végére be fogják őket érni gumikezelésben a többiek, és utána vissza fognak esni a motorerő miatt, hacsak a két pilóta nem hozza azt a szintet, amit jelenleg :( )
Alfa (na ez a legérdekesebb teljesítmény, mert több pontjuk van mint tavaly volt ekkor ebben a kemény középmezőnyben, de egyszerűen ugyanúgy elqurták év elején a csomagot, mint a Ferrari; még legalább két csomag jön ami konkrétan az aerohoz kapcsolódik; szerintem simán elképzelhető, hogy az év végén a fejlesztési háttér és a mani miatt egyszerűen be fognak érni, és tovább fognak lépni a középmezőny közepéről, mármint ami időmérős teljesítményben is mérhető lesz, de kell még nekik idő - Leclerc is az év végén szerezte tavaly a pontjai nagy részét, bár tavaly ennyire nem volt egyben, és nem volt ennyire szoros a középmezőny - de ahogy a Ferrari egyre jobban besegít nekik a háttérrel, és végre időmérőn megjelenik nekik is a speckó mód Spa környékén, jönnek majd a rajtpozíciók is; felfogásban kb. ugyanúgy terveznek, mint a McLaren: legalább az egyik autóval közepes gumival bejutni lehetőleg az első 10be, vagy legalábbis a 11-12. kockából indulni, Giovinazzi esetében apró sikerek, pl. időmérőn más taktika, versenyre Kiminél más típusú gumiválasztás és taktika, és utána hajrá; a közepes gumival történő startot korrigálták, kétszer nagyon nem ment, harmadszorra működött, folyamatosan gondjaik voltak vele, gumiban ők keményen mennek igazán jól, az év elejéhez képest azért tűnik visszaesésnek a teljesítményük, mert az év elején a többiek még nem álltak össze, viszont ez hosszútávon csalóka látvány; Giovinazzi elég gyenge pont, de a sráccal magával nincs gond, viszont valahogy versenyen beleszürkül a mezőnybe, úgy mint anno Grosjean, nem is értem; a jelenlegi aeroval a meleg aszfalt kötelező nekik a jó teljesítményhez és ez itt Silverstoneban sajnos nincs meg ...)
Renault (iszonyat sok mani van a csapat mögött, talán a legjobb helyen van a központjuk, és október 31-ig ebből szakemberek kapcsán profitálni fognak; nem rossz amit elértek, de roppant dilettáns módon vezetik magát a csapatot, igazából azért sikertelenek, mert semminek sincs meg a gazdája, és ha Ricciardoval sem tudtak még nagyot dobni, ez az idei autóval már nem is fog változni, ellenben egy jó kis vezetőség csere náluk is alap lenne, egy Briatore mentalitású fickó kellene, de nincs)
Toro Rosso (remek pilótáik vannak, de a Honda a RBre koncentrál, és így a TR fejlesztése nem az igazi, de nem rossz az autó, viszont hosszútávon nem elég erős a folyamatos pontszerzésre)
Racing Point (egyszerűen lemaradtak mindenben: pénz, háttér, csapatmunka, és hiába edzésen gyorsak, és időmérőn olykor partiban vannak, versenyen viszont Perez és Stroll technikai hátrányból indul, egyszerűen kevesek teljesítményben, és szar a gumikezelésük)
Haas (egy lufi, nem jók a pilótáik, pontosabban mintha csak jó iparosként viselkednének, de a csapat csak áll, a fejlődésnek nyoma sincs, ami ebben az erős középmezőnyben nem megengedett; elmondható, hogy a jobb eredményeik a szerencsének és az év eleji formának köszönhetőek, a főszponzor körüli helyzet miatt pillanatokon belül vissza fognak esni a TR környékére, valami hiányik belőlük, tipikus amerikai látszatprojekt a csapat, de legalább jól néznek ki)
Williams (amit Kubica fejlesztésben hozzátesz az autóhoz, azt versenyen kukázza is; szomorú, hogy itt tartanak, Claire egy idióta, ő volt az aki rávette az apját, hogy elsőként dobja a dohányszponzorokat, na kb. ilyen az egész csapat; nem tudom Kubica mit keres itt, de rossz ránézni ahogy Russell is lassan kiég ...; igazából ennél bármi jobb irány lenne, mint ahogy Claire csinálja)