Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
gpFan #170564 Asszem hogy nemigen igyekeztél helyesen érelmezni amit írtam. Amit mondtam az, hogy több volt a versenyző, autó, mint amennyit engedtek a versenyre - nyilván amiatt mert nem lehet normális verseny 36 vagy több indulóval. Kis csapat nagy csapat - itt persze a teljesítményre gondoltam. A lényeg az, hogy itt most nyafognak hogy az élcsapatok lekörözik már a 7-ik helyezettet is, pedig volt hogy a McLaren lekörözte a 4-iket is amikor nagyon elől voltak. És ott voltak akiket nem körözhettek le, mert el sem indulhattak a versenyen.
Hagyjuk szegény Kubicát, ez a Williams pont ellentéte az akkori, 1992-ben felágaskodó Willamsnak.
És az egészben a Honda volt az egyik főszereplő: a Honda - hirtelen felmondott a Williamsnak 1987 végén, és a McLarent erősítette, annyira, hogy az 1988-ban 16 ból 15 versenyt nyert. Frank meg azt mondta: soha többé a japánokkal. 1989-ben jött a Renault a Williams-be, ami hosszú kapcsolat eleje volt. És egy hosszabb dominancia első lépése. Ami itt érdekes, az hogy a Honda 1992 végén, amikor a McLaren el lett jócskán verve a Williams által egyszerűen otthagyta a Mclarent és az egész F1-et. Nyilván úgy számoltak hogy ez nem éri meg a rengeteg befektetett pénzt. Prost nem tudhatta 1991-ben hogy a Williams ennyire domináns lesz a következő évben. Azonkívül, Mansell benne volt Frank terveiben 1993-ra is, de túl sok fizut kért, és Frank megköszönte neki. Lehet hogy/nyilván annak tudtában, hogy Prost is itt van a játékban, kevesebb pénzért. Prost is elment a VB besöprése után, de nem volt hiány élversenyző jelöltben, ott kopogott Senna, aki tisztában volt hogy az akkori McLarennel semmi esélye VB címre.
Várjunk csak - Senna, 3 VB cím egy űrrakétában, olyanban amiben bárki az lett volna - áh, az ő VB címei szart sem érnek ! Miért is van az hogy ezt nem mondta itten még senki - talán túl világos a bőrszíne ?
Vissza a régi, 'igazi' F1-es időkbe: A Williams uralkodott egész 1997 végéig, kivéve talán 1995-öt. Tudjuk mi volt 94-ben - Senna halála, kiütés az utolsó, döntő versenyen. Na meg Flavio mint csapatfőnök a Benettonnál. Nem akarom Schumacher címeit kicsinyíteni, de azért ne higyjük azt, hogy akkor minden tiszta volt, és csak az számított ki mennyit tud kipréselni az autóból. Azok voltak az évek, amikor ez nagy, millárdos business lett. Pld. Senna nem is kötött szerződést a McLarennel 1993-ra, versenyekként ment az, és 1 M dollárt kapott csak hogy elinduljon - a következőn. Az akkor óriási lóvé volt.
És ezekben az időkben lett a motor a nagyon lényeges elem. A McLaren csak néhany év Mercedes motor fejlesztés után jött fel újból a csúcsra, Nézzük csak mivel is lettek VB-k 1989 óta:
1989 - McLaren Honda
1990 - Ld fenn
1991 - aha
1992 - Williams Renault
1993 - megint ők
1994 - Williams Renault - konstruktőri cím
1995 - Benetton Renault - mi a fene ?
1996 - Williams Renault
1997 - ism.
1998 - McLaren Mercedes
1999 - Ferrari
2000 - Ferrari
2001 - Ferrari
2002 - Ferka
2003 - F
2004 - F
2005 - Renault
2006 - R
2007 - Ferrari - de McLaren Mercedes kizárva a konstruktőriből
2008 - Ferrari
2009 - Brawn Mercedes
2010 - RBR Renault
2011 - ua.
2012 - ua.
2013 - ua.
2014 - Mercedes
És nem folytatom, mert tudjuk hogy a Mercedes azóta verhetetlen.
Mi értelme volt ennek a listának ? Az hogy mennyire fontos tényező a motor. És igen, csak 4 gyártó látható az utolsó 20 évben (21 a mostanival) . 3 az utolsó 17-ben . A RB nem lesz újból VB míg nem kapnak vagy maguk nem csinálnak győztes motort. De maguk alatt vágták a fát a sok Renault köpködéssel. A Honda meg ... kérdés hogy mikorra lehet győztes - lehet hogy megint csak lelépnek ...
Talán át kellene nevezni Formula One Motor Competition - re