Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
gpFan #170478 Nézzük a tényeket: SzocsA büntetést követel a szabadedzés eset miatt. És az mi lehet. Csakis rajt hátrasorolás. Pozíciót veszít, ahogy Vettel vesztett 1-t a büntetés miatt (lehetett volna kettő is, de a Ferrari 'elfelejtett szólni' Leclercnek. Persze, a rajthátrányt le lehet dolgozni, de Vettel is építhetett volna több mint 5 mp előnyt - ja nem, mert a bírák túl későn hoztak ítéletet ... Ha korábban lett volna, akkor meg az lett volna a baj - elhamarkodott ... Valahogy az itten kimaradt, hogy rögtön az eset után jelezve volt, hogy az eset vizsgálat alatt van, vagyis Vettel számolhatott a büntetéssel, és még sem kezdett el előnyt építeni ... Röviden - ami itt megy csak az indokok, kifogások keresése, logikátlan ok-okozat 'következtetés' és hasonló. Mivel az eset szabadedzésen volt, nem akadályozta igazán Verstappent, akinek csak ki kellett kerülni, abszolute nem lehet egy kalap alatt emlegetni. Vettel pozíciót mentett azzal az akadályozással. Hamilton meg nem nyert semmit a szabadedzésen.
És persze, nem igaz hogy Ham. , Mercit soha nem büntetik. Adtam is itt konkrét eseteket, de egyszerűbb generalizálni.
Meg, amekkora az előnyük, tényleg nem lenne befolyással a VB alakulására. Inkább azon kellene mérgelődni hogy a Ferrari és Vettel mennyi pontot vesztettek saját hibájaik miatt.
De mit is várjunk az egyszerű nézőktől, amikor Helmut Marko is egy primitív szinten kommunikál, és nyíltan beszél Mercedes támogatásról. A vesztes mindig talál valami indokot - ami persze sose saját maga. És éppen azért vesztes, mert nem tudja saját hibáit mégcsak fel sem fogni, nem hogy kijavítani.