• gpFan
    #170371
    Ez az egész azon múlik mit is tekintünk igazán veszélyesnek. Mire veszélyesnek. Nyilván egy pályaelhagyás mindig is veszélyes, az esetek nagy részében az auto irányíthatatlanná válik, és a legtöbb a mögötte haladókon múlik . Egy jó versenyző nagyobb eséllyel tartja uralom alatt az autót, és igyekszik minél előbb visszatérni, főleg ha valaki mögötte lohol.
    Nem is válaszolok a mindenféle félremagyarázás, torzításokra - ld: " fékeznie kellett ahol eddig nem, fekete zászló Vettelnek!" - ez a konstrukció, több üzenetből összemontírozott maszlag csak még egy példa az elkeseredett kisérletre a felülkerekedésre. Kerekedj felül a logikában, ne a logika elferdítésében,. Milyen logika az hogy "nem szerzett előnyt, sőt még vesztett is" - elöl volt, hogy a qurva lófaszba kellett volna elönyt szerezni ? Amit csinált az sima előnymegőrzés céllal volt. De ennyi elég a hülyeségből.


    Nem volna ez a nagy vita ittem, sem másfelé ha kicsit is másképp sül el ez a pályaelhagyás. Az időzítés az, ami olyan lett, hogy az eset a szürke zónába került. Egyszerűen - ha Vettel kevesebb időt veszít simán elhúz, Ham. nem ér a sarkába, és nem lenne előzési helyzetben.
    Ha Vettel jóval több időt veszít, akkor le lett volna hagyva, és kb. annyit a versenynek. Nehezen tudom elképzelni, hogy veszélyes lett volna.
    Negyedik lehetőség, hogy nagyon nagy szögben vetődik vissza - akkor már a mögötte haladó reflexein és ügyességén múlik. De nagy valószínűséggel megsérül az autója, mert a falnak is neki ment volna. Vettelnek a pontok kellenek, tehát nekimenés kizárva - nem közeledik a pontversenyben. Tette azt ami a legjobb, és mivel pont aki mögötte volt vezeti a pontversenyt, itt valójában 14 pontról volt szó,
    Ami történt az, hogy gyakorlatilag 14 ponttal nagyobb lett a különbség ahhoz képest ha ő győzött volna - és ez igen mérgessé tud tenni. Főleg, ha a bírák döntése is benne van.
    Amúgy meg, ha nem lett volna ez az egész lesodródás és ami utána jött, nem hiszem hogy olyan nagy csata lett volna. Hamnak nem volt érdeke kockáztatni. Ha Vettel visszaesett volna a második helyre, nemigen lett volna esélye előzni, talán még a lépést sem tartani.

    És most itt van Helmut Marko, azzal a szöveggel, hogy a gumik a Mercedesnek lettek csinálva. Asszem hogy meg kéne várni a következő 5-6 versenyt, ami mind nagy melegben lesz. És akkor lehet, hogy nem is a Mercedes lesz a legjobb a gumikkal - mert ugye ez régi problémájuk, és most az a fő baja, hogy csak a Mercedes tudja ezeket az ideiket elég gyorsan felmelegíteni. Ahhoz képest, hogy a téli teszteken a Mercedest 3-ik erőként becsülte, eléggé furcsa ... Jobban tenné ha hallgatna és a csapatára fokuszálna. De ez így van, aki veszít annak minden fáj. Fúj FIA