• kjhun
    #170179
    2 kommnent, a Boxutca FB-oldaláról, eléggé rávilágítanak a dolgok mélyére:

    Panovics Csaba:

    En annyiban lezarnam ezt, hogy par evvel ezelott meg siman atneztek egy ilyen szituacio folott! Manapsag mar annyira tul szabalyzott az egesz F1, hogy pont azert nincs igazi verseny a palyan, mert minden szarert buntetnek!
    Igy ne varja azt senki, hogy a pilotak bele mernek majd menni egy komolyabb es/vagy kockazatosabb manoverbe, ha azt latjak hogy mindenert buntetes jar!
    Vettel kicsuszott, hibazott igen! Ott es akkor, mikor elmerte a fektavot, de mikor a palyara vissza tert nem volt hova mennie! A lendulet vezette arra, lathattuk hogy nem szandekosan kormanyozta arra az autot, hiszen meg egy kisebb ellenkormanyzas is kellett hogy ne vagodjon a falba az auto, Lewis mogotte jott nehany tizedre, evidens hogy azonnal mogotte volt. Ha messzebb van Hamilton, akkor Vettel “siman” csak annyit csinal amit lattunk, es megy tovabb ugy hogy magara rantotta a Mercit... szarul jott ki az egesz, de Vettel meg mindig nem szandekosan rantotta Hamilton ele a Ferrarit, tobb mint valoszinu azzal volt elfoglalva hogy ne a falban kosson ki! Forditott helyzetben Hamilton ugyan igy manoverezett volna, aki mast mond az szimplan csak vak, vagy csokonyos!
    Ez egy verseny szituacio volt, amiert par evvel ezelott meg nem jart volna semmi... de manapsag mar annyira tul szabalyzott az F1, hogy azert is buntetnek ha bele fingasz a pilota fulkebe...
    Amugy meg barki aki most harsogja hogy jogos volt, annak uzenem hogy irja mar be a youtube-ra hogy Hamilton & Ricciardo 2016 Monaco... nezze meg egyszer ketszer, aztan magaban dontse el hogy omleszti tovabb a szart a szajabol, vagy vegre kepes tisztan latni! Mert ha ez buntetest ert, akkor az is azt ert volna... de akkor azt meg csak nem is vizsgaltak...


    Varju Gergely:

    Vettel azt mondja, nem volt hova visszamennie. Vagy igaz, vagy nem. Tegyük fel igaz. Tegyük fel sok bevágás után csak a veszélyért nem büntetnek. Ez eddig igaz. Csakhogy aki szabálytalanul jön vissza a pályára, bárhol, bármikor, akár kikényszerített a hiba, akár saját hiba volt, egyszerű helyzetben van:
    A nem szándékos, de szabálytalan manőverből eredő előnyt (Ha szabályosan jött volna vissza elmennek mellette, így viszont nem tudtak ezzel előnyt szerzett) "vissza kell adnia" el kell engednie a másikat. Ha ezt megteszi, akkor utána próbálhat erőből szabályosan előnyt szerezni, előzni, bármit. Ha ezt nem teszi meg akkor a veszélyes és szabálytalan manővere után egy újabb probléma az, hogy a szabálytalan előnyt megtartotta.
    1. Ha nem megy úgy, hogy ez a kicsúszás és a helyzet összejöjjön: Ki tudja ki nyert volna, de ő úgy érezte kell ez a megoldás mert különben Hamilton nyer. Vagy igaz, vagy nem.
    2. Ha a visszajövetelkor akár gázt jobban elvéve, akár máshogy biztonságban, helyet ad. Jó eséllyel Hamilton nyer, ha Vettel nem tudna visszaelőzni. Ha Vettel visszaelőz akkor más a helyzet.
    3. Ha Vettel teszi a dolgát és visszaadja az előnyt: Vagy Vettel képes visszaelőzni vagy Hamilton nyer.
    4. Ha Vettelt nem büntetik: A fenti helyzetekben valószínű Hamilton győzelmet lopnák el a szabályokat megszegve.
    5. Ha Vettelt megbüntetik, akkor nem csak a vezető helyet, az így látott győzelmet bukja el, de azt az esélyt is, hogy visszaelőzze és maga mögött tartsa Hamiltont.
    Azt, hogy a 3. megoldás Vettel szempontjából JOBB, mint az 5. és ezt biztosan vizsgálni fogják és a 4. lehetőségben hinni naivitás, butaság és sportszerűtlen könnyű belátni. Ha a Ferrari nem csak a büntetés tényéről, de a kockázatról az eset után rögtön, a vizsgálatról annak a jelzésekor rögtön szólnak, akkor Vettelnek erre lett volna lehetősége reagálni.
    Sőt a vizsgálat ténye esetén való elengedés is lett volna egy jó hivatkozási alap a büntetés ellen. Ezek kapcsán élből reagálni nem egy adrenalinnal teli versenyzőnek kell, de a versenymérnök, a stratéga számára ezeket mérlegelni fontos lenne. Ha valaki az ilyen mérlegelés elmaradását egy csapat jellemzőjének tartja és nem lepődik meg ezen túlzottan, akkor érdemes végiggondolni miért akkor nagy dolog Ferrarival nyerni. Mert ehhez sokkal nagyobb teljesítmény és szerencse kell, mint a többi élcsapattal elérni a VB címet.