• Alexease
    #169797
    Mindegyik korszak mas volt, foleg a technika es a szabalyok miatt. Ahogy szigorodott, egyre "neccesebb" lett, komolyabb osszedolgozas es koncentracio kellett a gyozelemhez.

    Schumieknak azert durva elonyuk volt, voltak csatak, de nagyreszt 1,5–2×-es elonnyel nyertek.
    Vettel mar nem volt olyan "eros", ket VB minimalisan (az elso talan 1 ponttal, utolso versenyen, sokadik helyrol, addig nem is vezette a VB-t); ketto egyertelmubb, de azert nem lehetett hibazni. "szegeny" Alonso ketszer is minimalisan maradt le.

    A Merci folenyt a durvabb technikai es szabaly valtozasok szultek. Lazabb mint a Red Bull de huzosabb mint a Ferrari korszak.
    Ehhez mindharom komponens 100%-a kellett (csapat, auto, pilota).
    Ha a Ferrarinal nem lett volna folyamatos (mai napig) csapat es pilota kaosz, messze nem lenne ennyire egyertelmu a Merci foleny.

    Az F1 messze nem csak a palyan levo auto es benne ulo pilota versenye (ez max 50%). Eleg 1-2 rossz dontes a tervezesen, gyarban, csapatban vagy autoban, es mar bukta van.

    Az utobbi 5 versenyen, hiaba volt a kettos gyozelem, az elsot leszamitva, 5-15 masodpercre futottak be mogottuk a tobbiek (Ferrari/Red Bull); ami mar a verseny vege, befuto, amit mar "elengedtek".
    Persze, papiron gyoztek, a "szokasos", de 1-1 elfekezes, kicsuszas, rossz pit, gumi menedzseles es mar nem lett volna annyira egyertelmu.
    Sajnos vagy nem sajnos, ez az F1.

    Aki olyat szeretne, amit (tisztan) a palyan boxolnak le, nezzen Indycar-t vagy NASCAR-t:D
    Az F3/F2 is eleg jo, nagyreszt a palyan zajlanak a dolgok.

    Ha az F2 nagyobb hirverest kapna (reszletes felvezeto musor, "ismernenk" a pilotakat es csapatokat, lenne hatter anyag), sokkal jobb lenne.