• b-type #169787
    Szép lassan beletolták fizetős csatornákba.
    Múltkor pont beleolvasgattam pár hozszólásba 2002-ből, csak idézek:
    "..Bernie bácsit lehet nem szeretni, de tény, hogy ő csinálta az F1-et olyan világméretűvé, amilyen. Többek között a pénz is az F1 fontos paramétere, sőt legfontosabb tényezője. Ezt sokan nem értik, tán még Leo Kirch sem teljesen, aki ugye fizetős tévékre akarta-akarja vinni az F1-et, amivel valszeg ki is nyírná. Bernie koncepciója zseniális, marketing szempontból mindenképp: a versenyhez a tévénéző ingyen jut hozzá, ezért irgalmatlanul sokan nézik. Finanszírozni meg finanszírozzák azok, akik szeretnék, ha ez az óriási rajongótömeg őket is látja a ''száguldó cirkusz''-ban vagy a körül. Az F1 egyik legfontosabb ereje, hogy tv-ben ingyen van, lévén nagy nézettségű, ingyenes csatornákon nyomják, azaz nem áll fenn az a veszély, hogy a néző úgy gondolja, hogy megunta és nem fizet elő a következő versenyre, vagy pl. csak az F1-ért elég kevesen fizetnének elő egy csatornára. Szóval az F1 elég jól ki van találva,.."

    és/vagy:

    "Úgy tűnik sokaknak az a véleménye, hogy kezd unalmassá válni a verseny. Be kell vallanom, hogy én sem rajongok érte. Azért bele szoktam nézni, de az tényleg elég hervasztó ha mindig ugyanaz a páros nyer... MS valóban egy remek pilóta és egyik legnagyobb erénye, hogy nem szokott hibázni. Képes ezeket a teljesen monoton köröket színte gépiesen professzionálisan végigcsinálni, igaz ebben segíti az autó is, mert nem kell állandóan azzal vacakolnia, hogy a tűréshatáron vezessen. Viszont azt hiszem részben ez a profizmus az, ami rontja a versenyek érdekességét. Az egész F1 egyre inkább a csapatokról szól, nagy cégekről, team munkáról, kerékcseréről, matematikáról és hihetetlen pénzekről, ebben az összjátékban a pilóta szerepe sajnos fokozatosan leértékelődik. Úgy tűnik az egyéni emberi vonások, a stílus és a küzdelem kezd egyre inkább kiveszni a F1-ből, pedig valószínüleg pont ez az, ami érdekesebbé és változatosabbá tehetné ezt a sportot is. Persze az is érdekes lehet, hogy melyik autógyár tervezi a legjobb karosszériát vagy motort de ezért nem hiszem, hogy érdemes órákat tölteni a versenyek nézésével, különösen úgy hogy pár kör alatt kiderül, hogy ki fog nyerni. Ha a mezőny kiegyenlítettebb lenne (technikai szempontból) az sokat segítene, de még akkor is ott lenne az a gépies csapatmunka a háttérben, amiért szerintem elég nehéz lelkesedni..."
    ..
    "Asszem elég egyértelmú hogy a jobb autóval versenyzők győznek nem pedig a rosszal. Ami pedig a sokkal de sokkal de sokkal....dolgot illeti, nem volt azt olyen sok, mivel akkor még volt verseny, és nem az évad felében nyert Mika. De amit most a Ferrari csinál...télleg ügyesek legjobbak nem sajnálom a vb címet MS-től az se érdekel hogy egy tapló igen ők a legszervezettebb csapat, MS az Istencsászár überrekorder,....de mindez k*rvára hidegen hagy ha elalszok egy futam alatt amiben egy előzés sincsen, bocs hogy felhúztam magam de már rohadtul unom az egész Ferrari által létrehozott versenyt."
    ..
    "Oké, oké igazatok van Spa volt és Zonta...de hát én se emlékezhetek mindenre :D. Amúgy csak azért hoztam fel azt az előzést mert már x futamja nem látni semmilyen előzést nem hogy olyat. És mindenben egyett értek veled...nem tom mikor fogunk végre látni olyan Forma 1-et amibe nem alszik bele a ember hanem inkább végig izgulja..."

    Kifejezetten érdekes volt olvasgatni 17 évvel ezelőtti véleményeket.
    Persze rengeteg idő lenne közte mazsolázni, de azért jó volt.