• b-type #169779
    Sztem átgondolt a folyamat, amikor keretek közé szorították az első szárnyat annak van egy azonnal hasznosítható következménye, de talán van egy még fontosabb, egy csapdaszerű hatása. Az azonnal fizető következmény, hogy valamivel könnyebben követhető az üldözött autó, mittomén százalék, ez tiszta haszon..bármennyi is az 5%-20%-ig.
    A csapdaszerű hatás, és amiért én is így csináltam volna, hogy lássam hogy reagálnak a csapatok, ..és nem tudnak rosszul reagálni, hiszen versenyhelyzet van, mindenképpen őszinte és jól körvonalazható reakciót kapok. Kétféle első szárny variáció indult el az év elején, egy Ferrari (Alfa) irány, és egy Mercedes (és egy lazábban ehhez kapcsolódó Red Bull).
    Még a nyilatkozat is segítség, amikor mind a Red Bull, mind a Mercedes lenyilatkozta, hogy tesztelték a Ferrari féle első szárny megoldást, de nekik nem volt jó, vagy hosszútávon nem annyira nagy benne a lehetőség.
    Aztán a Mercedes is csiszolja még, valamint a Red Bull..és valszeg a Ferrari is, a módosításokat és tervezeteket pedig mind kötelesek benyújtani az FIA-nak, tehát elég részletes képet kapnak arról hogy hogyan tervezik a csapatok leléptetni az első szárnyról a levegőt, és ugye az első szárny meghatározza az autón körülölelő légáramokat hasznos és káros..mindegy.
    Így már jóval könnyebb korlátozást hozni a padlólemezre majd 2021-re, jóval tisztább képet kapnak az egész autóról amit majd körvonalazni szeretnének, hogy az hátsó autó követési-támadási lehetősége végül valós 50-80, vagy akár még nagyobb százalékban hatékonyabb lehessen.
    Ez az amiért sztem nagyon jó húzás volt bevezetni ezt az új első szárnyat, mert nagyon nehéz úgy szabályok által körbeírni egy autót 2021-re, hogy azt ne gondolják hatféleképpen a csapatok.. ez jobb...és a csapatok kényszerből belesétálnak ebbe a csapdába hiszen muszáj az eredményességük miatt fejleszteni és választani.