• gpFan #169778
    Számok nélküli összefoglaló, 5 verseny után (áh, bocsánat az ötösért, nem lesz több ) :
    Új szabályok, amelyek érdekesebb versenyeket kellene hogy hozzanak, könnyebb követést és előzést. Nemigen láttunk ebből semmit, és a versenyzők többsége sincs jó véleménnyel. Ami van: szélesebb első szárnyak, nagyobb leszorító erő, és igen, a legtöbb helyen megdőlt a pályarekord. Több lett a szárnysérülés is persze.
    És ami talán a legrosszabb: soha nem látott csapat dominancia. Nyilván nem csak a technika az amiben vezetnek, hanem a csapat, verseny irányítás is. De maradjunk a technikánál. Egyedül Bahrein volt, ahol a Ferrari volt gyorsabb, ott a megbízhatóságon buktak. De lehet, hogy közben a Mercedes annyit javult, hogy ott is gyorsabb lenne most. Mindenesetre Monaco nem lesz jó a Ferrarinak minden jel szerint, és vsz. a RedBull sem lesz jobb a Mercinél, pedig az utóbbi szezonokban az volt az erősségük. Szegény Max, aki végre kezd éretten versenyezni, nagy reményekkel volt az idei Monacót illetően, most alighanem a 3-ért fog megint harcolni.
    Amikor elkezdtek beszélni az első szárnyak új szabályairól, valami nagyon egyszerű elképzelt kinézeteket mutattak. És asszem. itt van az egyik fő hiba - engedték a több lapot és egyéb variációkat. Amit azok tudtak a legjobban kihasználni, akiknek a legtöbb pénzük és a legjobb fejlesztőgárdájuk van.
    A szakadék az első három, és a középgárda között még nagyobb most. Lesz dobogós idén a 3 top csapaton kívül ? Csak ha valami nagy törés-zúzás lesz, alighanem. Amire nem sok esély van. Bakuban is igen óvatosak voltak.
    Vagyis, újabb eset, hogy a szabályváltoztatások kontraproduktívek voltak. Az ilyesmit azért nem csak elméletben kellene meghozni, hanem komoly teszteket végezni. Ami viszont gyakorlatilag tilos. 2021-re jönnek az alacsonyprofilú gumik - amit egyes nagyokosok 'megnövelt, 18 colos gumiknak neveznek, miközben a felni az, ami 18 colos lesz) - az komoly felfüggesztés és sokminden más új megoldást fog követelni. És persze rengeteg pénzt. Vagyis ... De persze, ez az egy konkrétan a helyes út, és talán a gumik nem lesznek annyira kiszámíthatatlanok, már csak azért is mert kevesebb lesz belőlük