• gpFan
    #167113
    Nézzünk kicsit vissza az időkbe amikor 'minden jobb' volt. Mivel a 2007-es szezont teljesen kihagytam, csak a hírekből tudom a dolgokat - megnéztem az utolsó, Brazil versenyt. 2 forrás is elérhető ingyen online - angolul, (ITV ?) és a Magyar TV közvetítés (rosszabb kommentátorral mint Szujó Z . Úgy érkeztek oda, hogy a 2 McLarenes az élen : Hamilton 107, Alonso 103 és Raikkönen 100 pont. McLaren csapat pontszám: 0 - na igen, a kémbotrány miatt (még valami 100 M büntetést is kaptak) . Persze, ment a matek hogy kinek melyik hely kell, miközben a másik 2 nem lehet jobb mint ... - hogy VB legyen. Az angoloknál nyilván Jamiltonnak drukkoltak, és volt is olyan hogy ezt biztos behúzza.
    Az autók: jóval egyszerűbb első szárnyak, mintás gumik, kisebb benzintartály - többszörös utántöltés, többszörös gumi csere - ezek mind változatosabb futamot produkálhatnak
    És elindultak - a 2 Ferrari rögtön az éére ugrott, Alonso leelőzte Hamiltont, aki kicsit később lesodródott egy elkeseredett visszaelőzési kisérletben - 8-ik helyre visszaesett. De azzal a McLarennel könnyen visszajöhettet a 4 helyre, akár 1ö-20 kör alatt is.
    És akkor történik az igen, inkább extrém furcsa dolog - Hamilton lelassul, előzik sorban, a magyar TV-n már kiállásról beszélnek - míg az angol felvételen mi volt: 4 kört ugrott hirtelen, és nem láttam a lassulást, kínlódást hogy visszanyerje a motorerőt . Csak emlegetták egy párszor a lassulást. Ham a 18-ik helyen, valahol a 10-ik körben, az autó megint száguld mint az új !
    Nem vagyok az összeesküvés elméletek híve - de mi a fene volt ez ? Miért maradt ki az eset az angol TB felvételből - pont ez, és semmi más ? Szerintem mert az angol kommentátotok valami olyasmit mondhattak, amit én fogok most:
    A FIA eldöntötte, hogy a bűnös McLaren pilótája nem lehet VB. Alonso nem is volt valós veszély, Ham annál inkább. Le kellett lassítani.
    Ami nem nagy eset, mivel a boxból bele lehet mászni a motorvezérlésbe. Maga Raikkönen gyors felzárkózása az előző futamokon is gyanús dolog.
    Szóval, a FIA csalt, egy bohózatot csinált a versenyből. Ugyanazt a marhaságot, amit ma is csinálnak - a pilótát büntetik olyanért amiért sehogy sem hibás.
    Azt most nem azért írom, mert nagyon fáj, hogy nem Ham lett a VB. Annyira mem is lényeges ki lett az. De ekkora szart csak a legutóbbi, pár hete történt BL döntőn láttam, egy 'béna' kapus esetében - vajon mért nem lett leváltva ?
    Sajna, a mai élsportban túl sok a pénz, mindenféle érdekek. Ez a probléma, nem az hogy a versenyzők 'már nem olyanok, mint a régi igaziak'
    Remélem hogy valamikor, valaki beszél (könyvet ír ?) majd arról mi is volt itten a háttérben ...

    Vissza a mába: a szárny egyszerűsítés fő ellenzője a RB . Ami érthető, nekik van a legjobb aero csomagjuk. De most már a Renault motor sincs annyira lemaradva - bár talán várjuk meg a 'meleg' versenyeket ...
    11 éve azért volt változatosabb mert több volt a kiállás, jobban lehetett követni valakit. De lényegében, akkor is volt 2-3 domináns csapat, úgy hogy győzni középcsapatből inkább szerencse dolga volt. Szegény Vettelt egyszer sem mutatták a közvetítesben, ott volt a hátulja felé végig.