• gpFan
    #167082
    Szerintem a RB áll leginkább a hőenegia visszanyerő rendszerek 2021-től jövő megszüntetése mögött. Lehet vitatkozni a haszniosságáról, mennyire való versenyautóba, + súly, stb. Mindenesetre egy igen magas technológia, ami extrém nagy fordulatszámon megy, és pld. a Renault még mindig le van maradva eléggé vele. Meg a Honda is.

    És hozzá kell adni, hogy helytelen azt mondani, hogy a MGU-H adja az 1000 LE-t. Ami mellesleg nem mindig elérhető. Csak amikor van áram az aksiban, és nem használtad el a körönként megengedett KJ-okat (vagy már miben adták meg - talán KWh-ban, lényegtelen).
    Elvben lehetne akár 1500 LE összerő, ha engednének valami 600-700 LE-t a villanymotoroknak. De ahhoz sokkal erősebb akku kell - ami az leadható teljesítményt illeti . Persze, akkora LE mennyiség igen rövid ideig lenne használható a mostan lehetséges energia visszanyeréssel, és még kevesebb lesz a MGU-H nélkül. Mostani akku kapacitással számolva. Ha lenne kb. 4x-es kapacitás, annyi ideig használhatnák mint most a 150 LE-t (ha jól tudom a pontos számot) . Viszont ahhoz jóval hosszabb töltő idő kell. Na meg az akku súly is nagyot nőlne.
    Na mindegy, szerintem semmivel sem lesznek érdekesebbek a versenyek MGU-H nélkül. Sőt, még kevesebb kavarodás lesz mert kevesebb elromlás lesz.