Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
ToxiMaxi #167006 Szerintem a hangzás nem sok élményt ad a TV előtt, az inkább élőben fontos. Attól, hogy üvöltenek a kocsik nem lesz több előzés. Minden rendben van a mai F1-el? Nem, lehetne változtatni és fognak is.
Szerintem az élmény nagy részét a csaták adják, de nem a kikerülések, hanem az oda-vissza előzések, amiből nem is tudom mennyi volt a dobogós helyeken az utóbbi évekbe de lehet egy kezemen meg tudnám számolni.
Viszont az új gumik és a butított aero is abba az irányba tolja el az F1-et, hogy nagyobb legyen a mechanikus tapadás, amivel segítik az előzéseket, az aero kevesebb "piszkos" levegőt képez maga mögött, ezért könnyebb lesz közelről követni a másikat, a gumi pedig jobban fog tapadni a kanyarokban nem fog annyira megdőlni az alacsony falmagasság miatt. Ha jól tudom, de javítsatok ki ha tévedek, az MGU-H is kukázva lesz 2021-től, amivel jelentősen egyszerűsödik a helyzet. Nálam a hang az utolsó helyen van, ha minden rendben, akkor persze lehet javítani azon is.
Technikai színvonalát a mostani F1-nek össze sem lehet hasonlítani a korábbi generációval, ez már tényleg űrtechnika. Hogy ez-e a legfontosabb azt nem tudom, de mindenesetre hozzátartozott mindig is a csúcstechnika alkalmazása a V8-V10-V12 a múlté és már nem tér vissza soha, ezt szerintem könnyű belátni de ha eljátszunk azzal a gondolattal, hogy most ilyen motorok lennének, akkor se lenne csoda, akkor is a mai kor színvonalán a mérnökök szimulációkat futtatva számolnák ki, hogy mikor mennyire kell nyomni. Ezért van az, hogy most a top csapatok közül szinte mindenki azonos vagy nagyon minimálisan eltérő stratégián van és nem vállalnak be semmi kockázatot, mert a szimuláció alapján döntenek. Minden nagyobb csapatnak van egy ilyen "részlege", ahol verseny közben szimulációk százait lefuttatva hozzák meg a döntést.
Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2018.06.07. 10:45:06