Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
ShaiHulud #166302 "Gábor Wéber
1 órája ·
Jöjjön a mai VSC talány gyors megfejtése, hosszabban majd több adattal felvértezve.
A Mercedes a saját versenyirányító szoftverének rosszul megírt algoritmusát okolja a mai vereségért, ami 15 másodperces lemaradásig biztonságosnak vélte a helyzetet VSC esetén, miközben Hamilton 11,6-es hátrányból sem tudott Vettel elé kerülni végül.
A furcsaság az, hogy Hamilton ennek ellenére a pályán hagyott időt, méghozzá pont azt a kritikus 2-2,5 másodpercet, amivel már Vettel elé vághatott volna. A brit ugyanis Vettelhez és Raikkönenhez képest lassabban tette meg a VSC alatti körét, ami a szabályok szerint 35%-os sebességcsökkentésre kötelezi a versenyzőket. A szektoridőket nem a normál szektormérő pontokhoz, hanem a versenybírói posztokra osztva nézik, és ahhoz képest kapnak +/- visszajelzést a kormánykeréken, hogy tartani tudják a szabályos minimum időt.
A 35%-os lassítás értelemszerűen 35%-os időnövekedést okoz, így a távolságok nem, de az időhátrány pont ennyivel nő, ha mindenki mindent egyformán csinál - ami persze lehetetlen. Viszont jól látszik a különbség az első három pillanatnyi helyzetét megnézve:
Időkülönbség a VSC életbe lépésének pillanatában:
VET 0,0
HAM +11,6
RAI +18,3
Időkülönbség Vettel boxutcába hajtásakor:
VET 0,0
HAM +17,8 (53%-os növekedés)
RAI +25,4 (38%-os növekedés)
Jól látszik, hogy miközben a két Ferrari közti távolság (időben) éppen a 35%-os sebességcsökkenésnek megfelelően változott, addig Hamilton extra 2-2,5 másodpercet vesztett ez idő alatt, és így Raikkönen hátránya alig nőtt hozzá képest, a lassítás ellenére (+14%).
Hogy ebben mekkora szerepe volt annak, hogy a csapat nem nógatta a pontos delta idő követésre, majd kiderül, de Vettel mázlija a VSC időzítése mellett ezzel az apró, de mégis fontos plusszal együtt akkora, mintha a lottóötös mellé még a Joker-számait is kihúzták volna."
https://www.autosport.com/f1/news/135023/mercedes-blames-software-for-defeat-under-vsc