• AnuluWork #16331
    Na ja. A nyolvanas évek végén, a kilencvenes évek elején még volt olyan, hogy "prequalification", vagyis eljött a 32-36 versenyző egy adott versenyre és a "szarabb" csapatoknak (kemény idézőjelben, mert ugye nem volt mind feltétlenül szar, amiknek kellett) péntek "hajnalban", úgy 8-9 óra körül kemény 45 perces előkvalifikációt kellett futniuk (!!! - de szép is volt), aztán miután a nagyon gyengék (pl. piros-fehér-zöld Coloni, a veres Life, és a metálszínű Eurobrun, illetve majd később a piros-fehér csíkos Footwork, az feka-szürke Osella és a többiek) kipotyogtak, jöhetett a pénteki időmérő edzés akárhány körrel, és a szombati másik időmérő edzés akárhány körrel, ahol a két eredmény közül a jobbikat vették figyelembe és az döntött.
    Ezt is azért vették ki, mert néha szombaton az esőben a fiúk visszafogták magukat, és, hogy a közönség szombaton is kapjon valamit, lett az egy időmérő, majd ez a szar, ami két évig volt ilyen-olyan formában. Pedig sokkal jobb volt a F1 régebben, amikor annyi kört mentél, ahányat akartál és ugyan a végén jöttek csak ki a nagyok, de pont így volt izgalmas, amikor mindenki ugyanakkor akarta megverni a másikat ...

    Szerintem ugyanúgy kéne üzemeltetni a F1-et, mint akkor.
    2x60 perces időmérők, egy pénteken, egy szombaton, minegyiken annyit fut a jónép, ahány kört akar. A leggyorsabb kör dönt a két nap eredményei nyomán. Visszarakatnám a manual váltókat, hisz ha a tengerentúlon mükszik, itt is ugyanúgy működne. A motorokhoz meg nem nyúlnék, a tankolást venném ki, a kerékcseréket meg a gyártókra bíznám, hisz rajtuk múlik, hogy tudnak-e olyan gumival szolgálni, ami kibír egy teljes versenyt vagy sem, illetve cserélnek-e a csapatok menet közben vagy sem. Ha a mostani szabályok maradnak, illetve behozzák az újakat, akkor sem fog semmit változtatni a dolog. A szar, lassú pályavonalvezetéssel már úgyis tönkrebaszták a F1-et. A jó pályák kiszélesedtek, lelassultak (nem időben, átlagsebssségben), Hockenheim, Silverstone, Barcelona egy a sok egyenpálya körül. Itthon kb. 3 éve nem láttam normális versenyt. Az olyan jó kis pályákban van még erő, mint Spa, Monza, Interlagos, a többi verseny általában bűnunalom.

    Ezenkívül megváltoztatnám a versenyzők szerepét is. Annak idején jó kis banda jött össze mindig. Buliztak, éltek, koncerteket tartottak, erre most odajönnek gépiesen, PR munka, elmennek sietve a verseny után pár perccel. Na ez tök gáz. A PR-t kivenném a pilóták nyakából, átalíkítanám, de az nagyon nem jó, ami most van. Szponzorok okés, hogy vannak, de pont ezért kéne a korábban bevált és szegény csapatoknak is perspektívát nyújtó, kisérletező F1-et visszahozása, a költségkíméléssel, hogy a csapatok diktáljanak, ne a szponzorok. Emlékszem még a Skála felirtatokra a Williamsen, vagy a Magyar Hírlapra az egyik Lotuson. Amikor még öröm F1 ment ...

    Bernie - a Brabham szakvezetőjéből lett ugye főfőnök - érdemei, mint pl. a F1 életbentartása, nyereségessé tétele mellett ottvannak az árnyoldalai is, mint pl. a túl üzletivé válás, a szarrágás, a kapkodás és a buta döntések meghozatala, a pénz mindenek felett. Ez így nem jó. Amikor a Life csapat azért indult a F1-ben, mert a tulaj épített egy motort, ki akarta próbálni, és egy összolasz kísérletként olasz pilótákkal szépen meg is csinálták, aztán nem lett ugye belőle semmi, indulni sem tudtak, de ilyenek is meg tudták próbálni. Ez volt a szép, ennek volt egy fajta íze. Most meg az utolsó ilyen főnökök is gondban vannak (Jordan, Minardi). Ez a szar.

    Az ideinél mindenképpen jobb lesz a jövő évi, mert ennél lejjebb már nem süllyedhet egy sport, mint ami az idén volt.

    Schumacher vsz megdönti az összes rekordot, Senna rekoddját is (kivétel Patrese) és végre visszavonul. (Ha idén megdöntötte volna Senna POLE rekordját, vsz már idén visszavonul, hiszen az elkövetkezendő 50 évre biztonságban lenne minden eredménye.) Ezzel remélem elkezdődik egy új, szebb korszak! (Bár az idei szabálymódosítások nem erre felé hajlanak, de legyünk optimisták ...)

    2004 statisztikája

    Amúgy az a "spontán" - :D - eszedbe jutott csapatok ("AGS, Rial, Coloni, Larousse Lola, Life, Ligier, Dallara, Osella, March, Lotus, Tyrrell, Arrows, Benetton, Eurobrun, Zakspeed, Onyx, Brabham, Lamborghini, Andrea Moda, Simtek, Pacific, Prost, Stewart, Jaguar") az az összes csapat ami abbahagyta! :D

    (Bár olyan, hogy "Lamborghini" nem volt. Motorként szerepelt, de csapatként nem. Lotus, Larrousse/LOLA, Modena/Andrea Moda.)