Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#159217
A mérnökök a rajt előtt rosszul kalibráltak egy kapcsolót, így az egyik motormódban az autók korán kapcsoltak töltő üzemmódba és nem tudták maximalizálni teljesítményüket
„Volt egy kisebb konfigurációs probléma” - kezdte Wolff, akivel a Forma–1 hivatalos honlapja készített hosszabb interjút a történtek kapcsán. „Egy elektronikus beállítási probléma a motormódokkal. Nico szerencsésebb volt, hiszen hamarabb megtalálta a helyes utat. Fél kör alatt visszatért a helyes módhoz. Lewisnak viszont ez eltartott egy ideig, hiszen ő más úton járt. 12 kör ment el így, és ez egészen biztosan befolyásolta a futamát” – tette hozzá, majd azt is elmondta, az első becslések szerint mennyit veszített a brit pilóta a sokat említett problémával.
„Egészen pontosan még nem tudjuk megmondani, mennyire befolyásolta mindez a futamát, de amint visszatértünk a főhadiszállásra alaposan ki fogjuk elemezni a dolgot. Abból, amit eddig láttunk úgy becsüljük, hogy körönként 2 tizedmásodpercet veszített egy kör alatt. Lewis ezt egészen biztosan többnek érezhette, hiszen a motor a kettes és a hármas kanyar között veszített erőt, a pilóta pedig ezen a ponton számít a legjobb teljesítményre” – magyarázta.
A sportigazgatótól természetesen azt is megkérdezték, miért voltak rosszak a beállítások. „Nos, ez azért történhetett, mert a pénteki napunk roppant zsúfolt volt. Nem tudtuk úgy beállítani (a motorokat), ahogyan szerettük volna, szóval már az előzetes beállításokkal is rossz irányba indultunk. Lewis autóján ez egy kicsivel – három körrel – korábban jelentkezett, mint Nico autóján. Az ember mindig optimalizálni akarja ezeket a dolgokat, és most így sikerült az optimalizálás. Sajnos nem működött. Egészen egyszerűen rossz volt” – jelentette ki határozottan.
A futam után felmerült, a szimulátorozástól híresen ódzkodó Hamiltonnak ez egy figyelmeztető jel lehet, hogy bármennyire is nem kedveli a technikát, a jövőben több időt kell szentelnie a felkészülés ezen formájára. Wolff azonban nem ért egyet ezzel a felvetéssel. „Egyáltalán nem” – felelte, amikor arról kérdezték, a több szimulátoros kör segített volna-e Hamiltonon. „Most roppant összetett szerkezetekről és folyamatokról beszélünk; nagyon nehéz megtalálni a tökéletes beállításokat. Ezeket a szimulátorban nem tudod meglelni” – tette egyértelművé.
Utoljára szerkesztette: Totti5, 2016.06.20. 19:13:43