Lapcsaládunk: Sg.hu PROHARDVER! Mobilarena IT Cafe GAMEPOD.hu LOGOUT.hu

Informatika és tudomány

bejelentkezés RSS hírlevél tárhely impresszum
Főoldal Tudomány IT/Tech Film Játék Autó
Fórum Autó-motor
Oldal:
Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast

F1 naptár
Ugrás a topicra
  • b-type
    #158393 2016.05.14. 21:30
    pont lejárt a szerkesztési idő...

    A télen a Mercedes motormérnöke, Andy Cowell pár meghívott újságírónak brixworth-i motorrészlegükön hosszasan beszélt arról, milyen nagy fejlődésen mentek keresztül az elmúlt két év alatt erőforrásaik. Kiemelte, a mai hajtóegységek 2014 óta 7%-kal hatékonyabbá váltak, ami óriási előrelépést jelent a korábbi évtizedekhez képest – s azt is elárulta, a legnagyobb fejlődést a belső égésű motor terén érték el, azon belül is az üzemanyag-hatékonyság, az égési folyamat optimalizálása révén.

    A módszerről nem beszélt, a paddockban azonban arról kezdtek pletykálni, hogy az autógyártásból már ismert technológiát, a HCCI megoldást alkalmazzák, mely kisebb fogyasztás mellett is növeli motorjuk teljesítményét.

    A HCCI, azaz a homogéntöltetű kompressziógyújtás (angolul Homogenous Charge Compression Ignition) technológiája Japánból ered, egészen az 1970-es évekig visszavezethető, komolyabban azonban a 2000-es évektől foglalkoznak vele a nagy autógyárak. Az ilyen elven működő motor a benzinmotorok és a dízelmotorok előnyeit igyekszik ötvözni. A hagyományos benzinmotorhoz hasonlóan levegő-üzemanyag keveréket használ, melyet közvetlenül fecskendeznek az égéstérbe, ám ott nem szikrával, hanem a magas nyomás révén gyújtják be azt – ez utóbbi a dízelmotorok sajátossága.
    Válasz 'b type free' üzenetére (#158392)
    ”~Alonso, Lewis is behind you.
    ~I don’t want to hear that!”.
    videók: http://www.dailymotion.com/b-type
  • # válasz privát
  • Főoldal Tudomány IT/Tech Film Játék Autó
    Adatvédelmi tájékoztató E-mail: © 1998-2025 SG.hu Kiadói Kft. - Minden jog fenntartva! Adatvédelmi beállítások

    Bejelentkezés