Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#158393
pont lejárt a szerkesztési idő...
A télen a Mercedes motormérnöke, Andy Cowell pár meghívott újságírónak brixworth-i motorrészlegükön hosszasan beszélt arról, milyen nagy fejlődésen mentek keresztül az elmúlt két év alatt erőforrásaik. Kiemelte, a mai hajtóegységek 2014 óta 7%-kal hatékonyabbá váltak, ami óriási előrelépést jelent a korábbi évtizedekhez képest – s azt is elárulta, a legnagyobb fejlődést a belső égésű motor terén érték el, azon belül is az üzemanyag-hatékonyság, az égési folyamat optimalizálása révén.
A módszerről nem beszélt, a paddockban azonban arról kezdtek pletykálni, hogy az autógyártásból már ismert technológiát, a HCCI megoldást alkalmazzák, mely kisebb fogyasztás mellett is növeli motorjuk teljesítményét.
A HCCI, azaz a homogéntöltetű kompressziógyújtás (angolul Homogenous Charge Compression Ignition) technológiája Japánból ered, egészen az 1970-es évekig visszavezethető, komolyabban azonban a 2000-es évektől foglalkoznak vele a nagy autógyárak. Az ilyen elven működő motor a benzinmotorok és a dízelmotorok előnyeit igyekszik ötvözni. A hagyományos benzinmotorhoz hasonlóan levegő-üzemanyag keveréket használ, melyet közvetlenül fecskendeznek az égéstérbe, ám ott nem szikrával, hanem a magas nyomás révén gyújtják be azt – ez utóbbi a dízelmotorok sajátossága.