Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#158255
Ha ott sóder lett volna, akkor a mezőny kétharmada kihullik az első kanyarban, de lehet keveset mondtam :D
Én egy egész labirintust építenék az ilyen helyekre, ahol ha rosszfelé fordul a versenyző, akkor zsákutcába fut, levágódik mögötte egy acélrács, és vége a versenyének. Sőt, vizesárkokat ásnék a fehér vonaltól fél méterre minden pályán, a köztes részt meg vassulyommal szórnám fel.
Nem tudom mi van a szabályban, kb csak azt tudom amit Szujóék mondtak az időmérő meg a verseny alatt, és amennyit félálomban felfogtam belőle. Abból nekem az jött le, hogy kényszerű pályaelhagyás esetén azt az oszlopot balról kell kerülni, és akkor a pilótát jó eséllyel nem fogják piszkálni a versenybírák. Sebességről nem volt szó, de gondolom kellően poros-törmelékes-gumizatlan ott az aszfalt ahhoz, hogy lassabb legyen arrafelé közlekedni, mint a pályán.
A kényszerű pályaelhagyás esete bőven fennáll, Haminak nem volt hova fordulnia a baleset miatt. A megbeszéltek szerint járt el, balról kerülte az oszlopot. Innentől kezdve nem érzem úgy, hogy helye lenne bármiféle büntetésnek.
Egyértelmű előnyszerzés? Hát... az mindenképp előny, hogy nem sérült az autó. A kanyar előtt viszont már bőven 9. volt, innentől kezdve pedig csak a "kiesőket" kerülte ki azzal, hogy a bukótérben fordult. Ha az FIA úgy gondolta volna, hogy ez az előny jogtalan, akkor kapott volna valami büntit. Ez nem történt meg. Jöhetett volna még reklamáció a csapatok/pilóták felől (csak hát kitől?), nem tudom ilyesmi volt e, rádióbejátszás mindenesetre nem volt. Elképzelhető még, hogy utólag megvizsgálják a dolgot, és jövőre variálnak még ezen az oszlopos dolgon, de szankció már nem lesz.
Az adott helyzetben úgy vélem bármelyik pilóta hasonlóan járt volna el, és úgyanúgy nem csesztettek volna érte senkit, ahogy Hamit sem.