• Dodo55
    #34
    "vázold a számodra elfogadható (klímasemleges/alacsony szennyezésű) rendszert!"
    Ki kellene váltani a szénerőműveket az egész világon atomerőművekkel (és/vagy az agresszív klímapropagandára elszórt milliárdokat inkább a fúziós technológia mihamarabbi kulcsrakészre fejlesztésébe ölni), átnézni ezen felül milyen masszív ipari kibocsájtási formákon lehet még vágni és ha hosszútávon ez is kevés, akkor és csakis akkor esetleg a járművek kibocsájtásával is foglalkozni (elsősorban ott is a fajlagosan legnagyobakkal kezdve). Nincs szükség abszolút klímasemlegességre egyébként, csak arra kell figyelni, hogy a bolygó önszabályozó mechanizmusainak kritikus korlátait ne lépjük át (illetve ha mód van rá, akkor támogassunk alá ezeknek a mechanizmusoknak), akkor már nagy baj nem lehet, ahogyan az elmúlt évszázadokban sem lett még eddig. Cserébe megmaradhatunk akkor a békés fejlődés és a zavartalanul gyarapodó társadalmak virágzó útján.
    (Hosszútávon úgy is ez a természet által kijelölt út, maximum néha háborúk megvívására kényszerülünk érte az ezt megtagadókkal)

    "Vagyis versenyhátrányba kerül a lokális/kevésbé szennyező megoldással szemben. Ez egy jó irány."
    Szerintem is, mert nagyon terhes kiszolgálni annyi igényt, illetve egyre többször olyan nagy volumenű igényeket, amivel a céget napi szinten megtalálják, többletbevétel meg ugye időarányosan úgy sincs a kapacitások túlhaladása esetén, viszont a hatékonyságot még rontja is a munkavállalók folyamatos kimerültsége miatt. Tehát ez szerintem is jó irány, hogy kevésbé vonzóvá válunk a távoli ügyfelek számára, sokkal jobb, mint ha a cég versenyképességének fő mozgatórugóján, a kiszolgálás minőségén, illetve az országosan kiemelkedő szakmai színvonalon rontanánk ennek érdekében szándékosan, hiszen az eleve nem is olyan egyszerű, mint amillyennek hangzik, másrészt pedig mondanom sem kell, vállalhatatlan mellékhatásai lennének. Mondjuk annyi gond van még, hogy sok ügyfél akár sokszoros áron és diplomatikus elutasítási kísérletek ellenére is hozzánk ragaszkodik, erre sajnos rendszeresen látunk példákat még így a drága üzemanyagok korszakában is, de hát erre már kénytelenek vagyunk azt mondani, hogy "hát ha ennyi pénze van, akkor legyen"...

    "A 3. világ nyugodtan mondhatja hogy akkor náluk is legyen mindenkinek autója, mivel neked sincs több jogod."
    És az nem tűnt még fel, hogy nem Európában lett annyival több autó, mint régen, hanem pont ezekben a 3. világbeli országokban nőtt meg inkább a számuk? Na és szerinted ezeknek a számára mennyire lesz az hatással, ha itt mi Európában vágjuk a fát magunk alatt a saját nyomorgatásunkkal? Szerintem úgy 30-40 év késéssel talán, ha a belsőégésű technológia eljut a kihalásig és ott helyben pedig majd nem tudják előállítani. Ja de várj, annyi gond azért ezzel is van, hogy a gyárak már egy ideje ott vannak a világ minden pontján és bizony elektromos járművekhez kell mindenféle ritka alapanyag, míg egy belsőégésű motorhoz/járműhöz kell vas, meg legfeljebb alumínium. Meg folyékony vagy illékony állagú szénhidrogén.

    "Nincs ott ilyen összehasonlító egyenlet."
    De, ott van benne levezetve egy tipikus téli napra.