• Dodo55
    #32
    "Te pont a 15 perces város koncepciójának ellenkezőjét szeretnéd hogy a világ végéről furikázzanak nap mint nap az emberek, és meg is érje nekik, csakhogy ez nem fenntartható modell"

    Dehogy szeretném, de ez most a valóság és az egy dolog, hogy ez nem feltétlenül jó (és én sem szeretek a világ végére menni dolgozni), attól még ha megnehezítjük, azzal csak plusz problémákat generálunk mellé, de önmagában azzal a probléma gyökerét nem fogjuk megoldani. Jelen példa szerint arra az a megoldás, ha a jelenleginél kb. 5-10x több műszaki szakember jutna a különböző területekre. Ha viszont ennek elősegítése helyett és a kellő eredmények bevárása előtt más célok (klímacélok) csőlátású kapkodó megvalósítása miatt nekiállunk agyatlanul a meglévők közlekedését megnehezíteni, közel ellehetetleníteni, azzal csak a gazdaságunk küllői közé döfünk egy karót, plusz súlyosan megroggyantjuk a civilizált élet feltételeit biztosító műszaki infrastruktúráink stabil működésének alapjait.

    "Klímasemleges e-fuelt/hidrogént fogsz tankolni és kifizeted szépen ennek felárát"
    Dehogy fizetem én ki. A MOL biztosít üzemanyagot amikor csak szükségem van rá, a cég kiszállási díjként kiszámlázza az ügyfélnek (aki mondjuk olyan kb. 10%, hogy állami vagy önkormányzati entitás, tehát létező eséllyel akár a TE ADÓDBÓL FOGJÁK NEKÜNK KIFIZETNI), majd végül kiegyenlíti a MOL felé. Ne gondold már, hogy bárki is naponta 8-12 órában jókedvében ugrál mások hülye problémáin segíteni. Úgy érzem, hogy nagyon nem látod át milyen összefüggések és erőviszonyok alakultak ki a mai modern és civilizált életmódunk fenntartása kapcsán.

    "ehhez már túl sokan vagyunk"
    Hol? Magyarország (és Európa honos kultúrájú) népessége fogy, én meg itt élek, tehát biztosan nem én fogom magam meghúzni, hanem majd ha akkora gond van, akkor szépen meghúzzák magukat azok, akik annyira túlszaporodtak. Nevezheted ezt bármilyen gondolkodásnak, de nem Európában volt ekkora népességrobbanás, innentől pedig nem racionális, hogy mi fizessük meg ennek az árát, sőt, a mártírkodással csak ronthatunk az esélyeinken, ha pl. beindul más népek, illetve kultúrák felől egy erősen invazív bevándorlás (ja, várjunk csak...)

    "Kérem a számítást!"
    Ott van a cikkben, amit linkeltem. Abból idéztem, csak átszámoltam l/100km-re a szemléletesebb összehasonlíthatóság érdekében.

    "Úgyhogy nyugodtan vissza is lehet térni a - sofőr boxot leszámítva - fűtetlen helyi buszokhoz"
    Mindentől függetlenül ebben egyet tudok veled érteni.