• kvp
    #9
    "- Évente százával süllyednek el hajók a világtengereken, egy ilyen esemény észlelésekor miként kezeli majd az automatika a segítségkéréseket?"

    Sehogy, teherhajoval ugyse tudnak menteni, mert lassu es nincs rajta feleszereles hozza. Az ures automata teherhajokrol meg nem kell embereket menteni, tehat egy segelykeres nem olyan surgos mint most.

    "- A kikötőhöz érve mi lesz a kikötői révkalauzzal? Manapság sem bíznak abban, hogy a kapitány kap egy friss térképet az adott kikötő jelenlegi hajózható útvonalairól és majd egyedül megoldja."

    A helyi szemelyzettel egyutt felszall a revkalauz is, majd kihajozas utan a revkalauzzal egyutt leszall a helyi kikotoi szemelyzet. Szakacs pl. mar nem kell egy ilyen csapatba. (meg igazabol szallas, elelmiszerraktar, zuhanyzok, edesvizkeszlet, stb. sem kell a hajora, csak a hid es a gephaz maradna a rakteren kivul)

    "Szóval ez a fajta robotpilóta lényegében abban lesz fejlettebb, hogy nem csak a megadott útirányt és sebességet fogja tartani, hanem figyelmbe veszi majd az áramlatokat és a szelet is?"

    Most csak menetiranyt es motorteljesitmenyt tart. Az uj kepes pontos pontos utvonalat es optimalis, az aramlasoktol es a szeliranytol es szelsebessegtol fuggo sebesseget is tartani. A regihez kepest nem kell allandoan ujraprogramozni az adatokat. Idealis esetben egyszer sem, mert vegig a kozpontbol kapott utvonalon halad. Ezzel a szemelyzet hibai is kikuszobolhetoek, mint amikor legutobb leparkolt egy kontenerszallito az amerikai partoknal egy homokpadon, mert a kormanyos par szaz meterrel elnezte a terkepet.