• llax
    #7
    Nagyobb részben egyet tudok érteni.

    De van 1-2 dolog, amit nagyon másképp csinálnak mint a többi cég. A módszereik egy része inkább az 50-es évek 2. felének felel meg.

    Lehet valamit évekig tervezni, majd a biztosra menve nagyon drága anyagok használatával és egyes paraméterekben súlyos kompromisszumokkal (vagy durva túlméretezéssel) megvalósítani. Ekkor a késztermék is olyan lesz, mint a többi.

    Vagy elkezdhetnek olyan anyagokat és megoldásokat használni, amikkel nincs több évtizedes tapasztalat a területen. Ilyen a metánhajtás, ilyen a full flow hajtómű, ilyen a rozsdamentes acél (majdnem) ballontank konstrukció (hővédelemmel ellátása). Tapasztalatok hiányában épkézláb szimuláció sem lehet ezekre (majd lesz). Így a paraméterek is képlékenyek.

    (A Hopper szintén Raptor-t használt, csak ott nem kellett újragyújtani. Annyira nem volt kész a technológia, hogy a többedik Raptor példánnyal tudták csak reptetni, a többi a rövidebb teszteket se bírta ki.)