• Irasidus
    #14
    "Nem is arról, hogy egy tartályt felemeljenek rakétahajtóművel. A tesztelés oka a leszállás előtti manőverek és maga a leszállás kipróbálása volt. "
    Tehát manőverezek egy biciklivel, hogy később egy kamiont tudjak vezetni? Nem érzed az abszurditást? Se a tömege, se a hajtóműve, de igazából semelyik alkatrésze, de még a formája sem ugyanaz. Ez nem leszállási próba, ez direkt marketing, hasolísd össze a grasshopperrel (amit hibással hoppernek hívtam, de nem vetted észre). Nem hiszed? Akkor ezt a levelet olvasd el, amit most tett közzé Musk: link

    "Sajnos úgy tűnik, hogy a Raptor hajtóművek gyártási krízise sokkal rosszabb, mint amilyennek néhány hete tűnt. Ahogy beleástuk magunkat a problémába a vezetés távozása után, a helyzet sokkal súlyosabb, mint ahogy azt korábban jelentették. Nem lehet ezt szebben kifejezni. Ha nem tudunk elég megbízható Raptor hajtóművet gyártani, az azt jelenti, hogy nem tudunk elég Starship-et indítani, és vele együtt elég második generációs (V2) Starlink műholdat (a Falcon-9 kapacitása nem elég erre) sem. Az első generációs Starlink műholdak pénzügyileg gyenge lábon állnak, de a V2 már erős lesz. Ezen kívül felpörgetjük a Starlink-terminálok gyártását évi többmillióra, ami hatalmas pénzbe fog kerülni, de ha fel tudjuk bocsátani a V2 műholdakat, akkor ki tudja szolgálni a keresletet. Ha nem, akkor ezek a terminálok használhatatlanok lesznek. Mindebből az következik, hogy megvan annak az esélye, hogy valódi csődkockázattal nézünk szembe, ha jövőre nem tudunk legalább kéthetente egy Starship-et indítani."

    Szerintem itt a vitát be is fejezhetjük.


    Utoljára szerkesztette: Irasidus, 2021.12.01. 13:15:30